Briklink og LDD farger

Jeg satt her i går kveld og designet litt i LDD og tenkte å få kjøpt delene via Bricklink.
Men siden fargebeskrivelsen er forskjellig er det ikke lett å se om man har riktig farge type.
Legos egen ID fungerer ikke så bra i Briuklink.

De fargene jeg lurte på var
4277770 FLAT TILE 1X1 3070 106 - Bright Orange Denne ville jeg kalt orange
6065504 FLAT TILE 1X1 3070 191 - Flame Yellowish Orange Gul ?
307024 FLAT TILE 1X1 3070 24 - Bright Yellow Lys gul ?

Det er forskjellige navn på fargene, du finner en tabell her:
peeron.com/inv/colors

Bright orange er som du sier orange hos BL.

Det var akuratt en slik liste jeg så etter men ikke fant :slight_smile:

I en del (de fleste kanskje?) tilfeller kan du også bare søke på element-id på Bricklink og få beskjed om hvilken del det er i hvilken farge. F.eks er
307024 Tile 1x1 i gul.

OK da var det nok den første av de 3 jeg testet. Prøvde igjen nå og fikk svar på 2 av 3.
ID nr 4277770 finner den ikke i Bricklink catalogen.
I følge LDD er det Bright Orange.
Var denne jeg testet med og konkluderte at det ikke gikk. :mrgreen:

Det er litt logikk i en del standard farger. Standardfarger hos LEGO som begynner med: Bright er ofte de vanlige fargene som feks Bright Yellow er Yellow på Bricklink (med unntak). De som begynner med: Earth eller Dark hos LEGO er oftest de mørke fargene som feks Earth blue er Dark blue på Bricklink. Det finnes unntak som feks gråfargene. Ellers er den fargeoversikten som tidligere er linket til den jeg bruker som “oversetter” :slight_smile:

Stemmer nok det. Har en vis kontroll på grå fargene.
Medium Stone gray er da den nye light bluish gray.
Men akkurat nå så går det mellom rødt, blått, grått og de nevnte fargene.

Mange takk, har vært borti samme problemet selv :slight_smile:

Kan ellers anbefale å sjekke flickr.com/photos/126975831@N07 dersom man er interessert i mer info om de ulike fargene som har vært brukt opp gjennom årene (Bricklink har langt fra alle TLGs farger i katalogen sin).

Jeg rotet meg innom Peeron på jakt etter fargekart før jeg postet men så etterpå at jeg hadde valgt feil kart :slight_smile:
Den som var linket til her var den over :slight_smile: Sjekket i full fart før jeg gikk på jobb den dagen.