Brikkelaugets logo

Hmm. Ser at Byggepladen bruker minifig-hoder, og De Bouwsteen bruker jo faktiskt den (veldig) gamle logoen som sin egen!
Jeg liker Hispalves logo, LowLUG og SwissLUG er også veldig fine. Ser veldig proffe ut.

Daws, I drenge og tøser!
Lowlug er kjedelig likevel. Æ har sans for den Legomannen som Bouwsteen bruker, men den lange teksten er dum.
1000steine har to fordeler: uavhengig (rel. til de andre logos) av Legobrikker og -figurer, og viser nettsiden. Skulle man lage noko norsk flaggliknedne sak med brikker, ville det kreve mange klosser og virke rotete.
Æ synes at sjølve navnet brikkelauget er allerede norskheten nok, vi behøver ikke markere dette norske enda mere. Ok, ev. brikkleauget.no pluss noko Lego-liknende á la 1000steine sine 4 Nupsies. Eller skrive dette på noe som ligner en Legokloss.
Fargene rød hvid blå er så vanlig i flagg at dem ikke markerer noko som helst.
Hele vitsen med logo er at dem ikkje er overlesset.
Hilsen
Michael

lowlug og swisslug sine er absolutt de beste.
Ren enkel stil som tydelig viser at dette handler om LEGO.
Hvis man i tillegg kjører på med brikkelauget.no som tekst forteller det, for de aller fleste, hvor vi kommer ifra.
Samtidig må jeg si jeg syns figuren med brikkelauget teksten var smooth oxo, men alt til sin bruk:)

Nytt forsøk:

Nydelig, Øyvind. Smile Tror dem hadde passa ganske perfekt som en offisiell logo, mens Matijas design hadde vært utrolig bra som t-skjortemotiv eller et lite “sidekick” på utstillinger. Smile

Jeg synes den er veldig vanskelig å lese. Det ville hjulpet mye om de blå klossene hadde litt hvitt rundt (enten hele veien eller evt. med en sånn emboss-effekt som gir litt 3D-effekt).
Foreslår også at den blå teksten kuttes til f.eks “BL” eller kun “B” (forklaring: hvis det skal stå på web-sida blir det enten for stort totalt sett eller, hvis man lager en mindre versjon, så blir teksten plutselig for liten og igjen vanskelig å lese)

Noe slikt da?

Eller her i en litt mindre utgave (resizet til 640 pixel bred):

Men jeg ser problemet. Det blir litt “rotete” og vanskelig å lese.
Men fordelen er jo at denne kan lages med virkelige LEGO brikker for å ha som ett skilt på for eksempel en utstilling. Lager man den i DUPLO så får man ett stort skilt som man kan ha på standen Smile

Synes den er alt for stor og omfattende som logo. Michael har mange gode poenger i sitt forrige innlegg i tråden, for eksempel at en logo bør være enkel. Norsk flagg bygd av brikker er ikke enkelt.
Det betyr jo derimot ikke at en ikke kan bruke en slik på utstilling. Man må ikke begrense seg til å bruke logoen i all promotering.

Men kom med ideer da folkens!!
Til nå synes jeg den minifigen med ostehøvelen er den beste til nå.

Hva med en 1 x 1 kloss, sett ovenifra, med Brikkelauget skrevet i sirkel rundt den ene knoppen?

Folk fra utlandet som ser den siste logoen vil kansje (bare kanskje) tro det er dansk.
TRY AGAIN!

KnutO wrote:
Folk fra utlandet som ser den siste logoen vil kansje (bare kanskje) tro det er dansk. TRY AGAIN!
De fleste AFOLs vet at Danmarks flagg ikke inneholder blått, og at danskenes LUG heter Byggepladen, så det burde ikke være et problem. Wink

Jau, på lik linje med at man tar feil av det Nederlanske og Franske flagget… eller var det noen andre land… der ser du, jeg klarer ikke engang å huske hvilke land det var som hadde rødt hvit og blått i striper Smile
Noen har dem horisontalt, andre vertikalt og så snur man litt om på rekkefølgen og så har man ett annet lands flagg.
Men man MÅ ikke ha landets flagg i logoen, heller ikke fargene fra flagget. Holder i massevis om det bare står Brikkelauget der mener nå jeg. Og så heller jeg i rettningen av at jeg mener at det bør være noe LEGO-relatert i logoen som knyter navnet opp mot LEGO brikkene på en eller annen måte. For eksempel er en minifig veldig “iconisk” og de fleste skjønner da hva man snakker om. Selv de som ikke er AFOL.

Ok, siden de fleste var positive (inkl. LEGO Norge/Danmark, forresten), foreslår jeg at vi bruker denne.
Her er noen eksempler med tre forskjellige typiske bakgrunner (med lenker til større versjoner):

Den hvite 150px-versjonen kunne da passet fint i hjørnet på forumet (kan evt. lage en enda mindre versjon om den fortsatt er for stor).

Fin, men etter min mening for avansert som grunnleggende logo.
Teksten skrår forresten ikke sammen med brikken, vises godt på den store utgaven…

torerik wrote:
Teksten skrår forresten ikke sammen med brikken, vises godt på den store utgaven..
Hva mener du? Den går 100% horisontalt, akkurat som brikkene (noe som enkelt kan sjekkes i ethvert tegneprogram).

Hmm, det har du rett i. Det er vel både teksten og brikken som er problemet, ingen av dem har dybde - for det er vel meningen at det hviteste feltet på venstresiden skal være kortsiden av brikken?

Hva med noe sånt?

torerik wrote:
Hva med noe sånt?
Synes den var litt for likt 1000-steine logoen.... MÅ logoen være enkel? Eventuelt hvorfor det?
F0NIX wrote:
MÅ logoen være enkel? Eventuelt hvorfor det?
Ja, fordi den må kunne skalere og fungere like bra i farger, gråtoner og sort/hvitt.