Bilder fra LEGO World 2008

Hei,
kanskje det blir best om vi har en egen tråd med bilder, her i galleriet.
Så… alle som har noen fine bilder fra showet, kom frem med dem! (me included, etter at jeg overfører og sorterer dem Wink).
Også ber jeg alle til å si ifra om vi får lov til å plukke noen av bilder og legge dem i Brikkelaugets Brickshelf-folder.

I skrivende stund holder jeg på å laste opp bilder. Det blir i både i størrelse 1920x1080 og 960x540, så kan folk få velge hvor store bilder de vil titte på - personlig så foretrekker jeg de store pga. oppløsningen på skjermen min. Det er forresten færre bilder på sistnevnte galleri pga jeg da plukket ut bilder til galleriet, noe jeg ikke gjorde med de store.
Mine bilder får gjerne komme i Brikkelaugets galleri - slik som jeg ser det så har de en naturlig plass der óg.
1920x1080: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=316740
0960x0560: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=317261

Sånn…
Da har jeg også lagt ut ett lite utvalg av bilder jeg tok på LEGO World.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=317524
Bildene er i 1024x768, er bare å spørre om dere ønsker noen bilder i høyere oppløsning (max 2592x1944 jpg).
Er desverre ikke aller beste kvalitet på bildene da blitzen på mitt compact camera ikke er av aller beste sort.
Men dere står fritt til å bruke bildene på Brikkelauget om ønskelig.

Endelig noen bilder av folk Wink
Gøy å vite hvem som er hvem, så om noen vil stå fram (eller utlevere andre Wink) er det bare å begynne.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3156170 er meg i hvert fall Wink (det er forsåvidt andre bilder av meg der også, men det var det første jeg fant nå i full fart før jeg skal finne sengen Wink)

Jeg har flere bilder av folk, men definerer de bildene som “private” bilder, og ikke LEGO-relaterte selv om de er i en LEGO-relatert setting.
Og så har vi det med å legge ut bilder og navn av personer på internett…
Men om noen er interessert så kan jeg putte de bildene på ett privat galleri jeg har ett annet sted.

Hvem i alle dager er det som har bygd alt dette her? Jeg føler meg miserabel enn noengang før når jeg sammenlikner de prakteksemplarene av noen LEGO-modeller på disse bildene med de greiene jeg prøvde å sette sammen…

Sniffanolia wrote:
Hvem i alle dager er det som har bygd alt dette her? Jeg føler meg miserabel enn noengang før når jeg sammenlikner de prakteksemplarene av noen LEGO-modeller på disse bildene med de greiene jeg prøvde å sette sammen...
Du vet når mange drar i flokk blir det veldig mye sterkere! Very Happy De første 2-3 utstillingene jeg var en del av stilte jeg hovedsaklig med min samling veiplater og skinner for å få layouten til å gå opp. Nå har jeg kommet dit at jeg har en del hus å stille med, men ingen voldsomme praktbygg. Skal en slik layout bli bra må man faktisk være sammen ganske mange, eller begrense seg til et ganske lite omerådet. Det er flott med bidrag fra mange, da får man litt følelsen av det lettere uorganiserte kaos en ekte by faktisk er - en periode fikk folk bygge sånn, så endra både arkitektmote og byggestil seg, og så kom noen helt andre type bygg. OG: Vi trenger masse småtteri innimellom - det var for dødt i layouten!!!! Det var der var i forhold til de layoutene vi har laga før - men vi hadde ganga arealet med 3 elns, så vi trenger flere småbiler, flere minifig-scenarioer og enda flere trær og anna småtterier!!!! Så her er alle velkomne med sine bidrag (- selv om vi kan lurer litt på enkelte outergalaxtiske besøk...) Laughing Laughing Mine og Håvards bilder ligger forøvrig her - er folderen stengt i perioder er det fordi jeg kaster ut et og anna nytt bilde. aj-ml

Veldig imponerende bilder folkens! Very Happy
Noen som forøvrig kan fortelle litt om hvordan løsvekt-avdelingen så ut?

I starten var det vel en del snacks der, etterhvert som dagene gikk var det stort sett bare kjedelige basisklosser igjen. Derimot var konkurransebordene veldig interessante å plukke fra på søndagen Very Happy (kommer vel en egen tråd om det tenker jeg, så snart noen føler for å skryte litt Wink)

Er litt uenig med deg der Quarryman, løsvektavdelingen var grei nok i begynnelsen, fikk med meg mye flott i sandgreen og sandblue, for å ikke nevne buer. Pluss noen baseplater da.
Men det var første dagen. Første dagen var det 4800 besøkende, som alle sammen, pluss Michael, skulle forsynne seg av de to-tre pallekassene med løsvekt. Michael brukte største delene av torsdagen nedi de kassene, og ved dagens ende var stort sett alle de morsomme, sjeldne klossene borte.
Men konkurransebordene derimot, jeg tror mange av oss gikk rundt før/etter stengetid og øynet de delene som vi hadde lyst på (for å ikke nevne at utvalget var større, pluss den ekstra kassa med sjeldne deler som kom i tillegg den ene kvelden).

Quarryman wrote:
I starten var det vel en del snacks der, etterhvert som dagene gikk var det stort sett bare kjedelige basisklosser igjen.
Unnskyld meg, men...NÅR ble basisklosser kjedelige? Klosser kan man jo aldri få nok av. Jeg ville blitt helt i hundre bare jeg klarte å slå kloa i ett stykk LEGO-kloss! Ja, kanskje noen flere også... Men, som sagt: selv en enkel liten knottesak er interessant i mengden.
Sniffanolia wrote:
Unnskyld meg, men...NÅR ble basisklosser kjedelige? Klosser kan man jo aldri få nok av. Jeg ville blitt helt i hundre bare jeg klarte å slå kloa i ett stykk LEGO-kloss! Ja, kanskje noen flere også... Men, som sagt: selv en enkel liten knottesak er interessant i mengden.
For oss som ikke har visse mammaproblemer er basisklosser som regel ikke noe vi leter etter på sånne steder. Det betyr ikke at de ikke er viktige, bare at vi først og fremst setter fokus på ting som ellers er vanskelig å få tak i.

Basisklosser ser kanskje kjedelige ut, men de er veldig nyttige; jeg, for eksempel, trenger ganske mange røde basisklosser til bygården min (ligger i et annet tema) for at den noengang skal bli ferdig Sad Jeg angrer meg SSÅÅÅ at jeg ikke kjøpte mere klosser! Crying or Very sad

Matija wrote:
For oss som ikke har visse mammaproblemer er basisklosser som regel ikke noe vi leter etter på sånne steder. Det betyr ikke at de ikke er viktige, bare at vi først og fremst setter fokus på ting som ellers er vanskelig å få tak i.
Så vidt meg bekjent har jeg ikke sagt at dette har noe med moder'n å gjøre. Jeg hadde for få klosser for 11 år siden også. Klosser kun i fargene rødt, blått, hvitt, gult og svart i forholdsvis små doser holder ikke til å fylle diverse byggeplater med meningsfullt inhold. Selvfølgelig hadde det vært fint med mer enn én LEGO-kloss å leke med nå også, men dette er faktisk ikke en del av de såkalte mammaproblemene.

Som Matija sa, i slike rotekasser så ligger det også, blant alle basisklossene, også veldig sjeldne klosser - klosser som ved kjøp på nettet koster adskillig mye mer å få tak i enn de vanlige klossene. De er langt på vei mer attraktive, spesielt når det blir krevd enn felles pris uavhengig av klossene.
Mange av oss fikk også tak i minifigurer som kan være vanskelige eller dyre å få tak i - feminine figurer er ikke like vanlige som øvrige figurer. Så har man alle de klossene som kommer i sære eller “realistiske” farger - jeg fikk tak i en god del sandblå og sandgrønne 2x3 klosser, to farger som er relativt sjeldne, men som er fine om man vil bygge realistiske byggverk.
Men hadde vi vært i en lignende situasjon som din, kan du tro at vi også hadde verdsatt de grunnleggende klossene Wink Det er bare det at vi verdsetter noen klosser mer enn andre. Smile

Aj-ml la opp denne linken på IRC’en denne kvelden. Hvem Simira er vet jeg ikke, men det er fint å se at noen andre enn oss tok bilder.
Lo’ and behold! Hun tok tilogmed et bilde av “Miniland”-byggningene.