Bestilling av deler fra Lego

Hvordan gikk dette prosjektet for din del, Helge? Gikk det rundt?
Er det aktuelt å kjøre flere runder?

torerik wrote:
Hvordan gikk dette prosjektet for din del, Helge? Gikk det rundt? Er det aktuelt å kjøre flere runder?
Rundt gikk det, men det var mye arbeid. Det er helt klart aktuelt å prøve å få til dette flere ganger. Men jeg har ingen umiddelbare planer om å dra i gang noe. Men er det noen som trenger store kvanta av enkelte deler er det bare å ta kontakt.
Helge wrote:
Det er helt klart aktuelt å prøve å få til dette flere ganger. Men jeg har ingen umiddelbare planer om å dra i gang noe. Men er det noen som trenger store kvanta av enkelte deler er det bare å ta kontakt.
På planleggningsmøte for Modellmessen i går ble vi enige om å prøve å få til en bestilling av deler til Lego med leveranse før messen. Av hensyn til leveringshastighet og enkelhet for Lego, vil jeg denne gang begrense antall forskjellige deler, og kun ha større batcher (helst mer enn 500 av hver) Jeg kommer ikke til å be om priser før jeg sender bestilling, men jeg begynner å få en viss følelse for priser, så hvis det er noen som ber om deler jeg mener kan skaffes enklere og billiger fra annnet hold, tar jeg ikke de med. Priser vil stort sett ligge på nivå med, eller lavere enn Bricklink, men vil i noen tilfeller ligge over. Så hvis det er noen som har behov for større antall av enkelte deler gi beskjed snarest, og helst i løpet av helgen. Jeg har fått innspill om behov for Tan klosser og plater i forskjellige størrelser, og LBG klosser i 1x2, 1x4 og 1x6. Send meg gjerne spørsmål om tilgjengelighet av spesifikke deler og priser pr mail, men jeg er mer eller mindre utslått av influensa lignende symtomer, så jeg kan ikke love at jeg svarer raskt.

Kanskje vi kan ta det i samme tråden… Uavhengig av Helges smådelersbestilling har jeg tenkt å prøve å skaffe store mengder grunnplater fra LEGO, siden vi har kronisk mangel på dem på utstillinger. Forutsetning for å kunne forhandle en god pris er, selvfølgelig, antall plater… så om det er noen som vil bli med, gjerne si ifra hva slags plater, f.eks grønne 32x32, grå 48x48, grønne/grå med vei (i så fall, hvilke), osv. Det blir dessverre ikke noe før i november, men da har vi nok tid til å tenke litt på det.

Matija wrote:
Kanskje vi kan ta det i samme tråden... Uavhengig av Helges smådelersbestilling har jeg tenkt å prøve å skaffe store mengder grunnplater fra LEGO, siden vi har kronisk mangel på dem på utstillinger. Forutsetning for å kunne forhandle en god pris er, selvfølgelig, antall plater... så om det er noen som vil bli med, gjerne si ifra hva slags plater, f.eks grønne 32x32, grå 48x48, grønne/grå med vei (i så fall, hvilke), osv. Det blir dessverre ikke noe før i november, men da har vi nok tid til å tenke litt på det.
Jeg tar gjerne 30 av hver av grønn og blå 32x32 (kanskje flere avhengig av pris). Eventuelt også noen i Tan. Bjørn Erik har bestilt (ut fra kjapp hoderegning) 18 m2 bordplater til Modellmessen. Dette skulle tilsvare ca 600 32x32 baseplater; altså ingen uoverkommelig mengde.
Helge wrote:
På planleggningsmøte for Modellmessen i går ble vi enige om å prøve å få til en bestilling av deler til Lego med leveranse før messen.
Hvis det er flere som har behon for enkelt deler i større kvanta, er det fint om dere gir beskjed raskt. Jeg skal prøve å få sendt forespørselen til Lego i løpet av tirsdag.

Hvor mye vil det komme på hvis jeg for eksempel bestilte 1000 stk. 1x16 bjelker m hull? og 200 stk 1x8 bjelker m hull?
Hvis det er forskjellig pris på forskjellig farge er den billigste aktuell (hvit, gul eller rød)

Blir det flere muligheter ala dette?
Trenger snart flere technic bjelker (mange fler…)

Tekno wrote:
Blir det flere muligheter ala dette? Trenger snart flere technic bjelker (mange fler...)
Send en mail: helg-vi@online.no mvh Helge