Bensinstasjon med garasje over

På søndag ble jeg endelig ferdig med prosjektet jeg har sysla med den siste tiden (var litt lei av at den tok opp plass på salongbordet nå… Sånn er det når man bor i en 2-roms leilighet. sukk).
Med utgangspunkt i bensinstasjonen fra [set]10184[/set] har jeg laget en bensinstasjon på størrelse med 2 modulars (kan splittes i to på midten) med garasje over og bilheis for å komme opp i garasjen. Ikke alt ble som jeg hadde sett det for meg i hodet da jeg begynte, men alt i alt er jeg sånn passe fornøyd med resultatet. Dette er tross alt mitt første forsøk på å lage noe så stort… Bilder:

Alle bildene finnes på flickr.

Dette var flotte greier! Likte spesielt godt kiosken og pølseselgeren :slight_smile:

Flott bygg, med mange fine detaljer! :slight_smile:

Flotters detta =)

Hvordan fungerer heisen?

Takk takk :slight_smile:

Den er nok veldig manuell dessverre. Du kan sjekke instruksjonene til [set]7633[/set] for hvordan den ruller oppover og nedover, men i motsetning til i dette settet er heisen for tung til å kunne stoppe og bli hengende over bakken, så den må støttes med en hånd :stuck_out_tongue:

Ja den heisen er jo ikke beregna på så mange “kilo” :wink:

Hihi! Akkurat som en vanlig bensinstasjon: har det meste av matvarer, men lite til bilen utenom bensinpumpene som står utenfor :slight_smile:
Flott var den også.

Kanskje litt “spinkel” den bil-heisen. Vet ikke helt om jeg ville ha latt bilen min bli med opp med den. Men ideen er god. Den ser i det minste bra ut.

Hum… kansje man skulle prøvd seg på en sånn parkerings-robot i minifig size (sånn helautomatisert parkeringsanlegg)? Hvilken size er en gjennomsnittlig minifig-bil? 4 knotter bred, selvsagt, men hvor lang og hvor høy? Kansje 8-9knotter lang?

Artig når man ser andres kreasjoner og får masse ideer selv.
Takk for titten :slight_smile:

Hehe, jepp! Det står et par kanner motorolje og noen vindusviskere bak han som kjøper pølse, men det er alt :wink:

Den er meget spinkel! Og definitivt helsefarlig for både bil og minifigs :stuck_out_tongue: Ideen var bedre i hodet enn resultatet, men det ser i hvertfall nesten funksjonelt ut… Motorisering hadde vært kult da :slight_smile:

Ja, jeg var inne på den tanken også, men fant ut at det ble et litt for stort prosjekt for meg akkurat nå, så manuelt fikk duge enn så lenge :wink: Kjempekult om noen lager et sånt parkeringsanlegg i LEGO da! Bil-lengden er faktisk et lite problem med heisen min også, det er så vidt jeg får sportsbilen fra 8402 inn på den, og det er jo ikke en veldig stor bil, men den er ganske lang (tror faktisk hele 12 knotter lang…). Tror jeg bare kan glemme å parkere SUV’er i anlegget mitt :laughing: Funker best for [set]3177[/set]

Glad for å være til inspirasjon :wink:

Hos meg er det to størrelser. Det er LEGO-bredde (4 knotter) og Standardbredde (6 knotter). Da er standardbreddebilene 6 knotter brede og rundt 16 knotter lange. Da blir ihvertfall proposjonene seende riktige ut. :slight_smile: Ellers er LEGO-bredde biler 4 knotter brede og alt fra 7 til 12 knotter lange. (Nådagens standerdlengde er 12.)

STEIKE dette burdet vært en sett! Snakk om å ha øye for detaljer! Virkelig bra!! :slight_smile: