Båtbygg... Tips til gravemaskin

Driver og bygger båt i LDD. Tenkte å lage en lastebåt for grus/stein ol. På denne skal det være en gravemaskin til å laste og tømme… Sliter litt med grabben… Noen som har tips til en stilig gravemaskin/ gravemekanisme/ grabb?

Var ikke helt lett å se hvilken størrelse den der skulle ha.
Men det jeg bruker å gjøre når jeg leter etter en spesifikk løsning er å lete etter inspirasjon fra andre, eller fra allerede eksisterende sett som kanskje har noe som ligner.
Kan for eksempel denne funke: brickset.com/sets/8047-1/Compact-Excavator
Denne har ganske lik konstruksjon men er litt større: brickset.com/sets/8419-1/Excavator
Dersom du søker etter Backhoe eller Excavator så finner du flere andre eksempler.

Ble sånn passe fornøyd… Noe stor grabb kanskje, men utvalget av grabber var noe dårlig. Tanken var i utgangspunktet å lage båten så den passet til minifigurer, men ser nå at den omtrent måtte vært dobbelt så stor :slight_smile:


Jobba enda mer med modellen… Diverse endringer. laget lasteluker mm.

Inspirasjonskilden:

Noen med tips til endringer/forbedringer for å få den enda bedre? :wink:

Eneste jeg har å kommentere er at styrhuset skulle vært litt lengre, og den øverste etasjen (broa) skulle vært noen knotter smalere enn resten slik at det ble plass til de brovingene som går ut på siden. Alternativt kan du bare lage brovinger som går ut under selve glasset på broa.

For å være veldig pirkete så mangler også det lille tårnet som er ganske langt fremme og helt på siden av båten (har ingen aning hva det er til).

Men ellers er det en fin form på båten og veldig lik den du lager modell av.

Takk for tilbakemelding! Kom gjerne med ytterligere forslag. Det tårnet du snakker om har jeg utelatt foreløpig. Mener å ha sitt på andre bilder at det er foten til en kran/bom. Denne er visst demontert eller avtagbar.

Så det ble det en liten endring… 254 brikker med andre ord. Brovingene du nevnte kunne sikkert vært enda ett hakk bredere, men jeg stoppa der :stuck_out_tongue:

Lekker båt. :wink:

Herlig :slight_smile:
Sitter å ser på disse i lunsjen varje dag :slight_smile:

Føler jeg har litt lyst å bygge den båten der :slight_smile:

Kjekt å høre at dere liker den! :sunglasses: Har og lyst å bygge den, men det får bli engang med mer penger til overs. Tre barn, hus, bil mm. på ei elektrikerlønn er ikke allverden å skryte av hehe :stuck_out_tongue: :blush:

Hvor mange deler er det sånn ca og er det helst brikker?

LDD fila sier det er 2663 deler. Består av (skriver på engelsk :stuck_out_tongue: ) Bricks, Tiles, slopes, plates technic deler med mer.

Hmm, du får gi en lyd om du vil dele LDD filen :wink:

Kan sikkert deles. Hadde vært kult om noen hadde laga den =) Er ikke noen ekspert på sånne bygg, så er sikkert ting som kan forbedres/bygges annerledes :stuck_out_tongue:

Send meg en PM så skal jeg prøve å bygge den etter å ha samlet sammen delene :slight_smile: