Ang. ekstra vogner til Emerald Night

Her er det Direct to Consumer team i LEGO hadde å si om hvorfor det ikke finnes ekstra vogner.

Takk for informasjonen.

Synd at de har en slik begrensning å holde seg til.

Skulle ønske at alle delene i vognene finnes i LDD, slik at vi kan lage vognene selv og bestille.
Ja, kanskje til og med en annen “fan” (les; en lego ansatt) har lagt ut modellen i Lego Factory, slik at vi kan kjøpe den der… da unngår vi jo den grensen på 7.

Skulle gjerne likt å hatt en buss eller to til fra City Corner settet, en vogn fra RC passasjer toget, og flere andre slike deler fra de store settene.

Glad for ryktene om at LDD kommer i ny utgave snart, og håper at de legger mange brikker inn i listen over de vi kan benytte

Jeg kan jo forstå dem på en måte …
Sånne ekslusive sett er jo ikke tilgjengelig for alle, og dyre er dem jo også … og dem koster
sikkert litt å produsere, og da er det om og gjør å tjene på det.
Det er nok flere som kjøper vanlige sett i katalogen, selv om noen av settene er billigere,
sånn som 100 og 200 kroner, kan man jo egentlig tjene mer på dem, jo fler som kjøper.

Enkelt mattestykke. Men såklart det er dumt for de som kjøper, det sier jeg ingenting på …

Nåja, jeg tror nok mattestykket er litt mer komplisert enn som så.

Det må selges 10 sett til 100 kr for å tjene inn ett sett til 1000kr. Det er bare en side av saken. Det må mer embalasje og pakking til får å lage de 10 små settene i forhold til det store settet. Jeg tror derfor at de har høyere inntjening på de store settene i forhold til de små settene. Og som han skrev over: de er begrenset til antall nye sett som skal utgis ett gitt år. Så 10 forskjellige sett til 100kr går jo på bekostning av ett eller to store sett.

Nei, den kabalen der er vel aldri lett til å gå opp. Men ser nå ut som LEGO Company klarer seg bra i det siste.
Jeg håper en av grunnene er at de endelig har begynt å høre på AFOL’s og at vi AFOL’s har begynt å kjøpe ENDA fler store sett.

Dette med LDD, så håper jeg også at det blir bedre utvalg der. Men hvorfor vente på at LEGO sine designere skal legge ut noe der? (gjør de noensinne det?) Dette er jo ment for fansen, og hva forhindrer fansen i å lage en ny vogn til Emerald Night og legge den ut på Brick Factory? Eventuelt du kan jo selv designe den og kjøpe løsdeler fra andre steder (for eksempel BrickLink).

Kanskje LEGO som må godkjenne alle Factory-modeller? :slight_smile:

Prisen på ekstra togvogner til emerald night er priset til 325,- NOK.

Hvor da?

Sjekk ut “Toys in Demand” nettbutikk som selger lego sett uten minifig`s til ok priser.

Synes fortsatt at man burde kunne bestilt delene via LDD, så lenge delene finnes i programmet er det TEIT ! ! ! at du ikke kan bestille de. Delene er jo produsert, og så lenge folk vil kjøpe bør vel LEGO selge dem. Eller vil de ikke tjene penger… Tror ikke de får nok penger, det er oss kunder de lever av…

For egen del synes jeg at det er litt tomt med bare en vogn bak lokomotivet, er liksom noe som mangler…
Kansje det blir lansert senere, kan vel si at hadde dette kommet, så hadde jeg kjøpt på flekken, og flere med meg som har dette settet hadde sikkert også gjort det…

Man kan faktiskt kjøpe alle delene som er i LDD, men du må være i “Design by me” avdelingen av LDD.
LDD 4 er nyeste som er kommet og har 3 avdelinger innebygd, Design by me, Mindstorms og Universe.

  • Design by me delen er den delen som inneholder minst deler og man kan handle det man bygger.
  • Mindstorms delen inneholder det du trenger til Mindstorms og man kan ikke kjøpe fra denne delen.
  • Universe delen er beregnet til å bygge i uten at man blir hindret at man mangler en del eller to i farger som ikke finnes.

Selv om en del er produsert tidligere vil ikke dette si at LEGO har disse på lager. Vi har nemlig lært at LEGO brikker trenger lys. og for deler da som sist ble produsert i 2008 vil kvaliteten på farger bli dårligere og LEGO ender opp med å måtte kaste hele bulken med klosser.
Så etter turen til Danmark i September vil jeg kalle LEGO for ferskvare dersom det skal komme fra produsenten.

Men du vil jo kunne få tak i brikkene på Bricklink. Det er ikke mange deler der som ikke er å kjøpe, men prisen kan være litt høyere på klosser det er lite av til salgs.

Trengs det hjelp med Bricklink er det bare å spørre =)

Daws, I drenge og piger!

Det enkleste er vel å kjøpe mangfoldige Emerald Togsett og selge lokomotivene.

Enfoldige hilsen
Michael

Bare for å fylle inn. Kjøpte nettopp deler til to stk Emerald Night vogner fra Bricklink og totalt kom dette på 806 kroner inkludert alle avgifter osv.

Så får det være en vurderingssak om man vil kjøpe ekstra sett (og selge lokomotivet) eller rett og slett kjøpe delene.
De delene som er dyrest er vinduene, hjulene og magnetkoblingene.

Emerald Night ser så bra ut med mer enn en vogn!

Enig. Har 4 vogner, 3 passasjervogner forlenget med 8 knopper og en godsvogn. Deler kjøpt på BL og Lego SAH.
God bygging,
Baard

Har du bilde av godsvognen? Kunne vært interessant å bygge en selv, og inspirasjon hadde ikke vært dumt! :slight_smile:

Enig i at det hadde vært fint å kunne kjøpe vogner som ferdige sett. Jeg søkte på Toys in demand, men fant ingenting.

Her er nedlastbare instruksjoner for en lavprisvariant:
railbricks.com/instructions/emerald-night-car/

Daws!

Inspirasjon til togvogner?

brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=483569

Du treng bare (med trykk på: Bare…) bytte farger.

Michael


Ok. Har nå laget en mokup av Emerald Night vognen til Tim Gould i LDD4.
Taket ble sort og siden av vognen gul i steden for tan da man ikke kan skaffe de rette brikkene, men ender da på kr 698,25-
Taket ligger ved siden av, da jeg ikke får det til å ligge oppå vognen i programmet.
Har også laget designen som en siste vogn med lukket ende og røde lys, men dette kan man fjerne om ønskelig.
Hvis noen ønsker fila for å bestille så gi beskjed så vidreformidler jeg gjerne.

Har også hatt “problemer” med det, men det jeg gjør er å jukse det til. Hvis du bytter ut en av de flate legoklossene der hvor taket skal ligge (tiles) med ei “plate” (f eks 1x1 / 1x2 /1x3 etc etc), så kan du legge taket på plass. Når du da har det der du ønsker at det skal være bytter du bare tilbake til den flate “tiles’en”… Er ikke så god på å forklare, men forsto du? :stuck_out_tongue: :blush:

Jepp. Thanks for tips…
Men var mere at her er en vogn som man kan benytte til Emerald Night, som man kan bestille direkte i LDD4, med deler som er tilgjengelige.
Har lagt inn en bestilling, så får vi se hvor fort det går før den er på postkontoret…

Animerte en liten videosnutt av Emerald night.
Enkel og lett laget, men morro.
[youtube=wide]fEFqjMBREro[/youtube]