7996 Crossover track

Disse tog krysspor har vært lite funksjonelle da ikke begge spor kan settes til å kjøre rett fram på begge spor samtidig. For noen dager siden postet noen på det danske forum hvordan dette kunne løses (vist med bilder) ved å kun bøye litt på noen skjulte fjærer og uten å ødelegge/endre sporveksleren. Det gjør disse kryssporene veldig anvendelige :smiley:

Link? Eller bilder?

Link til Byggepladen: http://byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11378&PID=106520&title=7996-crossover-track-begge-spor-lige#106520

den funker ikke for de som ikke er medlem

Jo da, det funka i sted for meg. Så flere bilder med forklarende tekst.

Men nå funker det visst ikke lenger. Litt synd.

Det er veldig merkelig ettersom posten er postet på ett lukket forum.

At bildene er borte har sin naturlige forklaring, det skyldes kun for at noe ble fjernet fra innlegget. Det er riktig at det er linket til en del kun for medlemmer i den danske forening og ikke tilgjengelig for andre enn medlemmer. Han har gitt tillatelse til at vi kopierer det og kan sette det inn her på forum :slight_smile: Prøvde å kopiere bildene fra forum, men fikk det ikke til akkurat nå…

Bildene vises ikke, ser bare hvite felter med røde kryss.

Jeg har prøvd det ut og det fungerer utmerket. Et lite tips er å ikke bøye disse fjærbeina for mye, da er det vanskelig å få sporvekslerskinna helt inn hvis man ønsker å sette den i posisjon hvor det ene sporet skal svinge.

Mener du mindre enn 45 grader? Eller at man bare må passe på at det ikke blir MER enn 45 grader?

Skal ikke skråsikkert antyde grader, men mener det bør være noe mindre enn 45, kanskje ca 40

dere kan jo prøve med 40-45 grader som det står? det funker hvertfall.

Jupp, testet på min egen også. Funket som bare det. Takker for tipset. Dette var mye enklere enn mange av de andre modifikasjonene som er der ute.