5891-MOC

Fikk en kommentar på IRC om at jeg ikke har vært så aktiv på forumet, så jeg tenkte jeg skulle gjøre noe med det, og dele litt av det jeg har drevet med.

Tidligere i høst kjøpte jeg [setimg]5891[/setimg][set]5891[/set], og det resulterte i et søtt lite hus som passer med Cafe Corner-standarden. Alle delene kommer fra det ene eksemplaret av settet, med unntak av to minifigurer som sitter i bakgården. For at det skal bli helt CC-kompatibelt må det riktignok settes inn 4 klosser av typen [part]3700[/part], der er det foreløpig tomrom.

En av de jeg bor med tok bilder med mobilen sin. Beklager et rotete byggebord.

Ut mot gata:

Bakgård:

I bakgrunnen ser vi [setimg]5766[/setimg][set]5766[/set], som han satt og lekte med samtidig. Jeg har lyst til å lage CC-kompatibelt bygg kun med deler fra det settet også. Det settet har riktignok ingen baseplater, så jeg må jukse litt og bruke den andre baseplaten fra 5891 Apple Tree House.

Fint lite hus!

Hvis jeg hadde laget en Moc basert på et sett hadde jeg tatt med de fine detaljene fra det originale huset. Eks, grunnmuren, trappa, vinduskarmene, taksjegget osv!

Den var kjempekul!

Hilsen Oste Hovel

Snasent:) Starten på Bakklandet…??

Artig da =) Ser deg igjen neste år med ett inlegg mer enn i år? :wink:

Ja, det ble kanskje litt kjedelig. Samtidig blir det fort veldig fjollete med mange detaljer, spesielt når huset er så lite. Denne gangen ble det et veldig rent hus, neste gang kanskje det blir mer krimskrams. Ellers er det jo Lego, så det er mulig jeg flikker litt på det ved en senere anledning. Men da blir det helst egne detaljer, ikke de som kommer fra settet. (-;

Nja, mer inspirert av danske småhus. (= Tror ikke det blir utvidelser rundt Studentersamfundet med det første… Må dessuten bli ferdig med Samfundet først!

Haha. Blir forhåpentligvis litt mer enn ett innlegg i året fra nå av. (-;

Ellers kan jeg legge til at Asgeir (han som tok bildene over) bygde huset under. Jeg er ikke helt sikker på hva mannen på taket driver med, eller hva han har på hodet. Jeg tror han har kledt seg ut som en potteplante, og at han lurer bak et vindu, klar for å slå ned eventuelle inntrengere med en åre…