10185 Green Grocer.

Dette er et spørsmål til alle som eier Green Grocer settet. På Lego.com vises det at settet har tre etasjer med et tak, men jeg klarer ikke å finne bilder av den tredje etasjen er det noe i den eller er den bare en fasade?
Hvis dere lurer på hvorfor jeg spør så har jeg tenkt og kjøpe meg settet for bursdags pengene mine.
(Jeg blir fjorten :smiley:)

Markus.

Det er tre etasjer pluss en takveranda. Og nei, den er ikke tom - den inneholder en bestefarsklokke, teppe på gulvet og en radiator. Og en trapp som leder opp til takterassen. Andre etasje derimot er nokså tom med bare en peis i ene enden av leiligheten.

Verdt det? Absolutt.

Ja, det er interiør i tredje etasje i Green Grocer. (jeg sjekket faktisk min egen først, for å være helt sikker)

Og her fant jeg visst et bilde av den etasjen også (halvparten av den i hvert fall)

Ellers må jeg si meg enig med Freddie, det er absolutt verdt det, et fantastisk sett.

Takker for svarene det ser ut til at jeg har tenkt feil etasje, men nå fikk jeg enda mere lyst til å kjøpe meg settet!
Og er det for mye og spørre om noen vet om gode bilder av settet?
Og en ting til (Ja jeg vet jeg spør mye) sitter etasjene godt festet oppå hverandre eller sitter de løst?

Markus.

Søk på 10185 på Brickshelf så finner du en god del. :wink:

Dunamis har skrevet en omfattende omtale av Green Grocer på Eurobricks, med ganske så mange, og store, bilder.

Kan jo ta en titt der, men vær obs på at du da avslører noen av de morsommere og ikke åpenbare detaljene i settet.

Takker igjen for svar. Da mangler jeg bare svar på det siste spørsmålet mitt: Sitter etasjene godt festet opp på hverandre eller sitter de løst.

Markus.

Etasjene sitter løst oppå hverandre med tiles imellom, men de sitter like fullt godt i den forstand at de ikke glir av.

Hvor skal du kjøpe det?

Takker for svaret.

Jeg skal kjøpe det på briclink eller ebay jeg vet ikke helt.

Markus.

Takker for svaret.

jeg skal enten kjøpe det på Bricklink ellers så blir det ebay.

Markus.

Prisen?

Fra LEGOs Shop@Home: 1299.00 DKK, 159.99 EUR (i Tyskland), 1499.00 SEK

Ikke ekstremt dyrt, bare ganske dyrt…men det er sikkert verdt det.