10179 plassering

Hei

Er det noen som har kreative forslag til hvordan å plassere en 10179 UCS Millennium Falcon?
Den er ganske stor, og tar dermed mye plass på en flate.

Fabulerte på ideen med å sette den i et gitarstativ… tro om det lar seg gjøre?

Løses enkelt ved å ta den fra hverandre og sortere brikkene i passende beholdere, slik at de er klare for nye kreasjoner!

Hjørnebord?
Selv funderer jeg på å lage en hylle i pleksiglass som henger ned fra taket…

Hvis du har en bod som jeg har i kjelleren så kan du sette den der.
Min bod er full av gamle blader som jeg ønsker å kaste før
jeg setter Lego / Modeltog i boden av verdi skal jeg
skaffe meg innbo forsikring fra obos som dekker
Tyveri fra boder med adgang fra felles kjeller dekkes
med kr 100000 hvis noen bryter seg inn i min bod.
obos.no/bank1/privat/forsik … r-og-pluss

Du kan gjerne plassere den hos meg om du vil! :smiley:
Hadde jeg hatt en 10179 hadde jeg bygd den inn i en MOC, som dette f.eks:

Da kan du rettferdiggjøre å sette den på et bord midt i kåken din!

Du kan plassere den under ett glassbord.
På vitensenteret her i Tromsø hadde de ett flott glassbord som på en måte var ett skap. Det var glass over og under og på sidene. Var kun en av sideglassene som kunne løftes ut. Det var dermed rimelig “fiklesikkert” samt støvtett.
Under utstillingen nå sist hadde Centurius sin UCS Millennim Falcon stående inni der sammen med noen TIE-fightere. Hadde sikkert vært plass til å plassere noen minifigs og laget ett lite diorama inni der også. Bordet var ca 1x1 meter og 50-60cm høyt. Beinene og profilene på sidene var laget i aluminium.

Tror ikke jeg tok noen bilder av de bordene, men er mulig det var andre som gjordet det… det såg iallefall kult ut

Hvis du er virkelig modig: Fiskesnører fra taket… :open_mouth:

En grei løsning:
fbtb.net/forums/viewtopic.php?t=6446

Du er nødt til å forsterke konstruksjonen hvis du vil plassere den i et gitarstativ eller henge på snører (regner egentlig med at det var en spøk). Dagens konstruksjon er kun laget for å stå på landingsbena.

PS: Min er forsvunnet/stjålet for ca 2 måneder siden. Hvis du har kjøpt din delvis bygd i originalemballasje med instruksjoner til en “grei” pris…

Min er ikke tyvgods. Det er jeg trygg på. Har hatt den liggende lenge siden jeg ikke har hatt plass til å stille den ut.

No worries :slight_smile:

Gikk opp for meg i dag hvor stort dette settet egentlig er. Kjøpte en Bricklink’et Falcon for en stund siden som jeg har endelig fått tid til å bygge på. Satte på de fremre skrog-bitene i dag, og fikk endelig et inntrykk av hvor mye plass det kommer til å ta…
Har ingen anelse hvor jeg skal gjøre av dette settet når det er ferdigbygd. De andre Lego-settene står på en 30 cm dyp hylle jeg har et stykke opp på veggen, Falcon har jo absolutt ikke plass der.
Digger veggfeste for TV idéen linket ovenfor!