10030 Star Destroyer Bricklinkes

Edit:
bestemte meg for å bricklinke settet i stedet.

Har du sjekket med e-bay ? Fant denne der http://www.ebay.com/itm/LEGO-Set-10030-UCS-Imperial-Star-Destroyer-Star-Wars-1500-Pcs-Parts-Lot-Partial-/281338341830?pt=Building_Toys_US&hash=item41811269c6
til rundt 1600 + frakt antagelig

Den er uten eske og manual. Kun delene.
Manualen kan nok fås annet steds fra ?
Jeg skaffet meg nettopp en første Millenium Falcon på samme måte. Manglet 3 deler (en kloss + minifig ben og R2-D2) og fikk den rundt 400 kr + frakt.

Takk for tipset. Følger ofte med på eBay, men der er fraktkostnadene + MVA fra USA ofte ganske drøye. Settet du linket til vil koste rundt 3300 inkl frakt og MVA (med en dollarkurs på 6 kr) og det mangler 50% av delene. Litt i overkant av hva jeg hadde tenkt meg. Kanskje jeg heller skal bricklinke det jeg mangler…

Et av settene jeg lurte på å kjøpe rett før jeg gikk inn i min dark age dette her. Lurer på hvor mange ganger jeg har angret på at jeg ikke kjøpte det.
Men sånn er det, er mange kjøp jeg har vært fornøyd med siden.

Bump. Er fortsatt på jakt etter 10030 Star Destroyer. Trenger ikke være komplett, men mer enn 50% av delene må være til stede.

Bumper denne igjen jeg, siden jeg fortsatt er på jakt etter 10030 Imperial Star destroyer. Noen som vil selge?

Kan du ikke bare bestille deler fra Bricklink og bygge selv? Det har jeg gjort med UCS Millennium Falcon og UCS Rebel Blockade Runner…

Meg bekjent, er det ingen “rare” deler i UCS SD.

Vurderer det, ser at en komplett SD koster mer enn skjorta. Det er noen deler til hovedmotorene (Wheel Hard Plastic Giant (71mm D. x 47mm) ca $50 pr stk) som koster en del på Bricklink, men det går jo an å lage en “ghettoversjon” av disse. Og det trengs noen magneter, men de var ikke så dyre. Får begynne å telle opp hva jeg allerede har av deler!

Jeg bricklinket nylig en 10212 [setimg]10212[/setimg]der var det blant annet de to sidede skrå klossene som brukes i cockpiten som var dyre.

Det er magnet holderne og underdelen av steinen samt de transparente diskene som koster skjorta…hvordan veit jeg dette…fordi jeg bygger den selv… :nerd:

Hmm… jeg er troendes til å lage en ghetto-build av den. Motorene kan man alltids redesigne.

Har laget gettoversjoner av Millennium Falcon og Rebel Blockade Runner selv. Det fungerer veldig bra, og man kan skape sin egen story rundt modellene.

Ante ikke at magnetholderne til SD var så dyre. Er de ikke standard på togsett?

Nei, de blir ikke brukt på noe togsett. På svært få sett uavhengig av farge det elementet her:

[partimg]30159[/partimg] [part]30159[/part]

Hadde det vært meg og jeg kun skulle bygd opp dette settet for å ha det selv, og ikke videresalg senere, så ville jeg funnet en annen løsning for å få til funksjonen disse klossene utgjør.

Ser ved å søke på magneten så finnes den i en rekke sett og temaer. Der i blandt togsett / space men det er nok ikke den samme holderen som brukes her.

Nei de er vel uten studs (motsatt) ?

Da blir det Bricklink i stedet, fyrte akkurat av gårde fire bestillinger. Hadde mange av delene fra før og lager egne custom løsninger for motorer og shield gens, det blir en gøy utfordring. Dropper magneter til fordel for ball joints eller lignende. Strips eller superlim (not) if all else fails. Prislappen ender vel opp på rundt 2500k, noe som smaker bedre enn 10-11.000 som settet koster brukt på Bricklink om dagen…

Så var det å finne ut hvor pokker jeg skal plassere monsteret når den en dag blir ferdig.

Fulgte med på en ebay auksjon av dette settet for litt siden. En selger fra sverige som solgte. Gikk for litt over 1000 dollar. Kostbart.