Språkproblemer på pkh.brikkelauget.no

Dere som har språkproblemer kan diskutere det her!

Fiks nettleseren til å ha “norsk” som foretrukket språk - så får dere tekst på norsk.

Vi som tekstforfratter på pkh.brikkelauget.no skriver både norsk og engelsk, det er opp til dere som lesere å ha riktig nettleserinnstillinger.

“Norsk bokmål” eller "norsk nynorsk) er potensielt ikke riktig valg, velg kun “norsk”.

2 Likes

Fint med egen tråd for språkproblemer. Støttes! Men det er ikke nødvendig å framstille oss som leser enda dummere enn vi allerede er. I nettleseren Safari på min iPhone er det faktisk «Norsk bokmål» som er det valgbare alternativet. Det fins ikke noe som bare heter «norsk» der. (Og med den innstillingen får jeg likevel opp den engelske versjonen. Men, dette er altså ikke noe «problem» for meg, kun et mystisk og irriterende fenomen.)

2 Likes

Jeg skal høre med utviklerne våre om det går an å generalisere språkinnstillings-gjenkjenning på nettleseren noe så også bokmål-varianten trigger norsk tekst :slight_smile:

Nynorsk kommer i så fall også til å trigge norsk tekst - men den kommer nok på bokmål avhengig av hvem som til enhver tid skriver :slight_smile:

3 Likes

Hvorfor ikke ha en knapp på nettsida så man kan velge der?

Jeg kommer for alltid til å ha OS og menyer i programmer, inkl nettlesere, på engelsk, men vil gjerne lese norske nettsider på norsk.

5 Likes