Male/spraye brikker

Hei :blush:
Lite spørsmål til alle.
Jeg er akkurat ferdig med en MOC men har litt lyst til å lakkere /male den da originalen er kamuflasjefarget (og det var ikke helt enkelt å bygge).
Noen som har erfaring eller som har innspill?
Legger ved bilde av MOC. Et en Norsk korvett i Skjold klassen laget av ca 1900 brikker på mitt eget design :blush:

2 Likes

For en skikkelig kul båt!

Å få ting i riktige farger kan være vanskelig, eller er en utfordring. Og jeg vil heller snu rundt på det og utfordre deg til å skape inntrykket av riktige farger uten å ty til «juks» som maling eller på andre måter endre klossene. Det er noe av det som er utfordrende, men samtidig veldig givende med LEGO; du har nesten uendelig med muligheter og noe få begrensninger på veien. Normalt sett er lim, maling og annen form for «endring» av deler noe som av mange er sett på som «juks» i AFOL-miljøet. Legg også merke til at ved utstillinger så stilles det ofte krav til at elementer i en modell ikke kan være endret eller limt sammen.

Håper svaret gir litt mening og kanskje inspirasjon til å forsøke å få fram riktig «fargeinntrykk» ved hjelp av tilgjengelige klosser.

-Christian

5 Likes

Helt enig :blush:
For min del denne gangen var det egentlig totalprisen som bestemte at jeg ikke kjøpte riktige farger. Bygget ble nesten dobbelt så dyrt med “riktige klosser” så da får det bli en annen gang :blush:

Jeg ville ikke sprayet den, utrolig stilig nå og de klossene blir jo ødelagt om du maler de.

2 Likes


Har bygget lignende men brukt fliser for å lage kamo. Fin modell du har laget.

1 Like

Kule de var!
Jeg vurderte lenge på om jeg skulle kjøpe “riktige” farger men det ble dobbelt så dyrt så da tenkte jeg på å male det i stedet.
Hwr ikke gjort der enda da jeg synes det ble ganske kult i bare grått :ok_hand: