Ziplock-poser i forskjellige størrelser.

Hei!
Noen som vet hvor man får tak i ziplock-poser (med hvite felter for å skrive på) i forskjellige størrelser (fra små poser til lagring av minifig. til store poser for lagring av store sett)? Nettbutikker? Vet om de de har på Ikea, men syes ikke de er optimale bl.a. fordi de er farget og ikke kommer i små str.

Mvh.
Roar Rismark

Nor Engros syns jeg har et godt utvalg av poser i forskjellige størrelser. Har sett de har noen forskjellige med felt til å skrive på, men flest uten. Ellers så mener jeg å sett de på Staples. Selv bruker jeg klare poser og en tusj som i utgangspunktet er beregnet til å merke cder.

Rema 1000 har kun 2 forskjellige forpakninger (1 og 3 liter). De er rimelige, gjennomsiktige, god kvalitet og har hvit felt å skrive på, tror de er fra Landlord.

Til andre størrelser, så er de steder nevt tidligere i tråden gode tips :slight_smile:

Jeg kjøper mine på Staples…, eller Binders som jeg kaller det. Eller helst Tybring Gjedde. Uansett, der har de i alle størrelser.

Coop har flere str, god kvalitet, men de er blanke med. Påtegnet div mønster i lime og orange.
Fant ziplock på 10 krsalg på rimi rett etter jul.

Ikea har en masse også

Ikea sine er av god kvalitet og kommer i minst 6 størrelser. Fra 0,4 liter og opp til 6 liter. Men de er sikkert ikke billigst, uten at jeg husker prisene i farten.

Prisen er 35 kroner pakken på IKEA.
Men de minse posen får man mange fler av i en pakke enn de største.
Veldig fornøyd med IKEA sine poser, eneste er at jeg gjerne skulle hatt noe enda mindre. 0,2l hadde vært fint, eller så må jeg skaffe meg mer lego :slight_smile:

spillsjefen.no har mindre poser enn Ikea.
Evt kan det bestilles billig via Ebay.

Jeg for min del samler Ziplock-poser fra utstyr som jeg monterer på jobben. Noen produsenter bruker skikkelig tykke og gode poser med gode låser. Andre bruker veldig tynne poser som omtrent går i oppløsning når du forsøker å åpne låsen. Har lagt merke til at ting produsert i USA ofte er og poser med høy kvalitet (utstyret som var i dem er gjerne noen hakk dyrere også) mens utstyr fra for eksempel Kina kommer i syltynne skrøpelige poser. Er ikke alltid slik men veldig ofte.
Størrelsen på posene varierer også.
Når man kjøper ferdigproduserte kabler slik som HDMI, DVI og lignende så kommer de også i slike poser, men de har ofte ett hull i dem så de bruker jeg bare å kaste, jeg vil heller ha noen som er helt tette, selv om de posene sikkert hadde funket helt fint til de store delene…

Her i huset har jeg endt med å kjøpe fra diverse matvare butikker som selger slike poser. Bruker de til litt større kvanrta.
Ellers blir det å “resirkulere” posene som man får når man handler på Bricklink hvis de ikke er skadet.

Jeg hadde en slik pose av dårlig kvalitet her i går. Toppen av posen løsnet før man fikk opp låsen.

Takk for hjelpen folkens! Norengros leverer tilsynelatende kun til bedrifter, og da i store kvanta (min. 1000 poser av hver størrelse).

Vi har Norengros utsalg her i Tromsø. De selger også til privatpersoner, jeg har handlet mye forskjellig der. De minste Zip-lock posene er rimelig tynne og selges i pakker med 100 i hver. La merke til at de som var mer enn 1L var av ett annet fabrikat og mye tykkere i plasten. De ble solgt i forskjellige forpakninger hvor 100 var den minste. Var også pakker på 500 og 1000 litt avhengig av størrelsen på posene. Man kan sikkert bestille i andre mengder også, men dette var altså i selve butikkutsalget til dem.

Empack Nor er den beste plassen jeg har funnet til nå tror jeg - www.empack.no. Krever registrert bruker, men selger til privatpersoner. De har poser i ulik kvalitet (my) og størrelser. Jeg er godt fornøyd med 50 my. Har sett at andre som selger slike ting ofte tar veldig høy porto om du kjøper små kvanta. Empack er reale i så måte.