xingbao bordellmodell

Nå har Lego fått ny konkurranse. Nå fra xingbao som lanserer moc modeller fra legobyggere. Dette er en bekreftelse på hva L@go fikk “invitasjon” til å være en del av. Først ute er en modell av ett kinesisk bordell. Her er artikkelen. e24.no/naeringsliv/lego/bordell- … a/24132521

:frowning:

Ser ut som dette blir fremtiden, tydelig billig å produsere brikker after all… Måtte selv bare gi opp for nysgjerrigheten over andre brikkeprodusenter og har kjøpt litt fra forskjellige, først for å teste, men må si at kvaliteten er relativt bra :slight_smile: Og nå en ny produsent med bordell faktisk :laughing: Too funny, jeg trenger mer plass! :laughing:

:open_mouth:

Klart det er billigere å produsere brikker når:
-en kopierer det andre har laget
-Ikke trenger å ta hensyn til åssen arbeiderne har det
-kvalitetssikring feks gifter ol i produktet
-generelt HMS
-osv :imp:

Til gjengjeld er de jo ikke verdt plasten de er laga ta en gang og forbudt å videreselge i Norge (ta en titt på finn.no og se hvor lenge de annonsene får ligge før de blir fjerna) :smiling_imp:

Åh, det er langt flere produsenter av brikker enn Lepin (Som jeg tipper du sikter til). Ta en titt på Danskebåten, Clas Ohlson, Jula og mange Norske lekebutikker, som selger fra forskjellige produsenter. Vil legge til at da en annen produsent (Husker ikke hvem) fylte de norske lekebutikkene med en duplo duplikat serie i Hello Kitty, før Friends tiden, sa legoselgeren at det var helt greit for lego at markedet for jenter ble møtt av andre. En holdning som satte ting i et annet perspektiv, hva? :slight_smile: Påstandene dine om giftig plastikk og dårlige arbeidsplasser på alle disse, aner jeg ikke noe om, men det gjør jeg heller ikke om Apple, H&M ect…

Eneste jeg vet er at hvis ingen kjøpte kinesiske varer, ville færre hatt jobb der. Og konkurranse er generelt sunt. 8500kr for nyeste MF sier iallfall det :wink:

Nå sklir jo emnet helt over på noe annet enn starten og “off topic”?

Diskusjon om produkter av andre merker enn LEGO tar vi i Off-topic - flyttet tråden dit.

Jeg tror ikke det går an å stoppe trenden med andre produsenter, men tar helt klart avstand fra de som bare stjeler og kopierer Legos design (og private MOC’s).

På den annen side har jeg aldri før hatt mulighet å bestille LUGBULK. Har vurdert f.eks løvverk fra Altbricks o.l. Pga pris/tilgjengelighet.

Ellers er det en del produsenter som fyller områder Lego ikke dekker (Brickforge, Brickwarriors, etc.etc.). Dette har jeg ingen problemer med, og har bestillt noen smådeler her og der for å slippe å bruke de samme effektene i bygg etter bygg. De har tjent rollen som erstatning greit. Piratpistolene til Lego var lenge veldig gammeldagse, så da kjøpte jeg noen forskjellige. I tillegg en blunderbuzz, muskedunder om du vil, siden Lego ikke har laget det.
Men basert på egne kjøp, er det langt mellom det som matcher Legostandard i farge, skala og holdbarhet. For barn synes jeg Lego holder en god moralsk og etisk linje, og kan leve med at jeg må bestille mine fransk guillotiner fra andre produsenter.