www.bricknerd.com

Hallois!

Jeg har ikke vært spesielt aktiv i Brikkelauget-sammenheng i det siste - koronaperioden har for å være helt ærlig tatt litt lufta ut av hobbyen for meg, det er ikke det samme å samles digitalt. Men! Det betyr at jeg har fått tid til å vurdere andre ting. For eksempel å begynne å skrive for BrickNerd, bloggen til Tommy Williamson, som tidligere Brothers Brick-skribent Dave Schefcik har overtatt styringen på. Dave lurte på om jeg lunne tenke meg å bidra, og jeg angrer ikke på at jeg sa ja, spesielt ikke med tanke på hvilket stjerneteam av folk han har samlet.

Så ta gjerne en tur innom og les! Relanseringen skjedde 1. januar, og det ligger mange veldig interessante og lesverdige artikler der allerede. Pluss min første, da, som tilfeldigvis har et norsk tilsnitt :wink:

Hei der,

Ikke vært mye aktivitet relatert til Brikkelauget i år, nei, eller etter 12 mars i fjor, men vi håper på bedre tider! :slight_smile:

Bricknerd.com var en adresse man ikke har sett før, men er nå lagt til i “sider å myse innom”, selvsagt, og veldig gøy å se “norske” innslag også.

Greit å ha noe å “avveksle med”, når nabolagets katter ikke paraderer foran vinduene på hjemmekontoret… :smiley:

Meget lesverdig, bra jobbet! Håper virkelig vi kan få til fysisk møte i løpet av året.

Siden når? “Eduard lives in Norway and is from Croatia.”

Siden høsten 2019!

såpass ja :smiley: Står Kroatia på facebooken så er vel bare jeg som har glemt det :smiley:

Oppdaterer her med mine to siste innlegg! Sånn i tilfelle noen har lyst til å lese noe som er a) på engelsk og b) altfor langt. Men kanskje interessant?

  1. februar:
    Why I Walked 30 Miles Through Norway to Donate LEGO to a Hospital

  2. mars:
    How I Ended Up With the World’s Cheapest Mr. Gold

Neste måned kommer historien om hvordan jeg kjøpte en bit av kanskje det mest imponerende LEGO-byggverket jeg noengang har sett… og mottok en eske full av løsklosser :open_mouth:

Jeg synes det er vel verdt å bruke tid på dem. Post gjerne her når ditt neste innlegg publiseres :smiley:

Begge historiene lyste opp en hjemmekontorhverdag, legg gjerne inn en liten sak her når noe nytt kommer. :slight_smile:

Da er nettopp min fjerde BrickNerd-artikkel publisert:

https://bricknerd.com/home/buying-a-chunk-of-a-legendary-lego-masterpiece-with-some-assembly-required-4-23-2021

Den handler om hvordan det gikk da jeg kjøpte en bit av det mest fantastiske LEGO-byggverket jeg har sett:

“Victorian on Mud Heap” av Mike Doyle.

Det skjedde ikke helt uten utfordringer.

[i]PS! En liten bønn til dere som synes BrickNerd leverer artige artikler. Vi blir ekstremt takknemlige hvis dere legger inn et bokmerke i lista deres over LEGO-sider dere jevnlig sjekker innom. Klikkene betyr ganske mye for oss, sida ble relansert 1. januar, og vi må få opp trafikken sånn at (de få) annonsene vi har generer litt inntekter - Dave som eier bloggen nå, bruker sine egne penger for å drive den, og alle vi som skriver gjør det gratis. Og for å være helt ærlig (om enn ikke helt upartisk) så synes jeg det som leveres holder veldig høyt nivå - vi poster, for eksempel, sjelden bilder av en MOC uten faktisk å snakke med den som har bygget det i samme slengen, det er ikke bare å slenge opp et bilde og en setning (som enkelte andre gjør).

…og så er det sånn at vi for øyeblikket er det landet i Norden som skaper tredje flest klikk på bloggen, etter Sverige (neppe så mye å gjøre med det, de er nesten dobbelt så mange som oss) og Danmark (de bør vi kunne slå!) - like foran Finland (vi kan jo ikke la dem passere oss?) :wink:[/i]

…og nå må jeg innrømme at jeg synes dette er litt morsomt, med tanke på hva jeg skrev i den forrige posten:

…og så er det sånn at vi for øyeblikket er det landet i Norden som skaper tredje flest klikk på bloggen, etter Sverige (neppe så mye å gjøre med det, de er nesten dobbelt så mange som oss) og Danmark (de bør vi kunne slå!) - like foran Finland (vi kan jo ikke la dem passere oss?)

Her er topp tolv for mai!

Femte artikkel er ute!

https://bricknerd.com/home/meeting-a-youtube-superstar-and-building-him-a-lego-tribute-5-24-21

Handler om da jeg møtte Ken Block, YouTube-superkjendis, og fikk ham til å signere en LEGO-kloss for meg…
og litt til (det ville jo blitt en kort historie, og jeg driver ikke med korte historier).

God fornøyelse!

Artikkel nummer seks er på plass:

bricknerd.com/home/the-tale-of- … te-6-25-21

Den handler om den gangen jeg ble kjendis hos Outland. Det er nok ting her som flere kan kjenne seg igjen i :wink:

Bildekreditering: Human-Size Money Tile av Andy Morris, Little Big Art. Veldig mye artig der, anbefales!

Som vanlig svært underholdende, og vel verdt å lese :smiley:

Fikk tankene over på sett som står uåpnet på loftet, den “indre diskusjonen” om hvilke sett som kan demonteres for å få plass til noe man har lyst til å bygge. Og om man kanskje burde vurdere å selge noe… :smiley:

Helt klart veldig interessant,og morsomt å lese.

Ser at jeg har glemt å oppdatere her! Har skrevet tre artikler siden sist, én seriøs og to nokså useriøse.

Den seriøse først - jeg tok en tur til Billund midt i august for å hente en del ting som strandet i Danmark etter LEGO World i fjor, og benyttet sjansen til å svinge innom LEGO House og stille Jesper Vilstrup noen spørsmål om hvordan den siste perioden har vært for dem. Den artikkelen finner dere her:

https://bricknerd.com/home/lego-house-how-the-home-of-the-brick-survived-a-pandemic-8-17-21

Og så har jeg skrevet to artikler som begge handler om det å kjøpe LEGO - og deretter være prisgitt tjenestene til de forskjellige budfirmaene. Her er de:

https://bricknerd.com/home/the-waiting-game-an-afols-lovehate-relationship-with-the-postal-services-7-12-2021
https://bricknerd.com/home/the-waiting-game-an-afols-lovehate-relationship-with-the-postal-services-part-2-8-27-21

(I den siste historien spiller én helt bestemt budtjeneste en sentral rolle. Jeg vet ikke om noen kan tenke seg hvilken…?