World Icons & others...

Hei,

vi har fått denne forespørselen med veldig kort frist (som egentlig var i går :imp:), så kom med innspill senest i løpet av helga.

Operahuset i Sydney, Australia?
La Familia Sagrada, katedral i Barcelona, Spania?
Nidarosdomen, katedral i Trondheim, Norge?

Ishavskatedralen :slight_smile:
(nei, den er nesten for enkel i miniversjon)

Jeg har hittil ikke giddet å kjøpe noen av landemerkene. Alle tre settene er fine sett, men jeg har begrenset med plass og mange gode sett til å fylle den. Verken Frihetsgudinnen, Eiffeltårent eller Taj Mahal interesserer meg nok. Landemerker jeg definitvt ville kjøpt: Parthenon, Colosseum og Pantheon.

Ultimate sett: H.M.S. Victory, Langskip (historisk korrekt, ikke LEGO Viking), Battle of Britain (Spitfire & ME109), Douglas DC-3, Trireme, Apollo/Saturn V med utskytningsrampe (detaljert nok til å ha et lite månelandingsfartøy i toppen), Minas Tirith, Fidias Athenestatue, UCS Venator-class Star Destroyer.

Kunne tenke meg Titanic, Oljeplattform (vet at de har bygget for et firma…).
Siden de allerede har laget en karusell, så er det vel på tide med en berg og dalbane? :slight_smile:

Telenor Arena! :wink:

Jeg kunne ha tenkt meg UCS av europeiske lastebiler. Gjerne som moduler. Slik at man kan velge mellom forskjellige chassi, og hytter med forskjellige farger. Slik at man alikevel kan få sin egen custom lastebil.

DB BR 101 i 8-wide! Det er mitt største ønske …

For dere som ikke vet hva det er, så er DB BR 101 et tysk elektrisk lokomotiv, eid av Deutsche Bahn, brukt til frakting av passasjervogner på hovedbaner som blant annet ekspresstog. Det er nemlig mitt yndlingslokomotiv, og ønsker meg det (kollosalt forferdelig mye) i 8-wide … :unamused:

Ellers hadde Telenor Arena vært kult :wink:

Roma er jo stappa av ting å bygge, colluseum, peterkirken, spansketrappa osv.
Egypt, selv om det hadde blitt litt ensformig å bygge en ensfarga pyramide eller sphinx.
Disse maya-templene hadde jeg likt å se, kansje med minifigurer også.
Verden er jo også full av facinerende kjøretøy :wink:

Jeg har Statue of Liberty og Yoda figurene, men kjøpte disse for klossenes del. Forøvrig har jeg vurdert å inkludere flere av World Icons i samlingen, men dette vurderes strengt opp mot behovet for klosser. Selv om jeg har plass til utstilling av modeller, er det kun få av Legos sett som får gleden av dette hos meg :mrgreen: .

Et av norges gamle trehotell ville være flotte og ikke for store objekter, stavkirkene våre, ellers kunne jeg ønske meg en serie med klassiske tog a la Santa Fe fra hele verden, gjerne som Limited Edition. En mer realistisk havn enn de som har vært i salg nå, både til pirat serien, middelalder (castle) eller en container havn der tog og skip kan kombineres kunne jeg tenke meg å kjøpe. En større togstasjon med tak også…

Det hadde vært genialt, skal prøve å lage en container nå som passer for 8-knotter tog.

Oste Hovel

…World Icons heter tråden, takk :slight_smile: som også er ca 2 måneder gammel og hadde kort frist :confused: