World Guinnes rekord - Privat eide sett

Denne offiseren i den amerikanske hær har funnet ut at ingen har satt krav på rekord for flest privat eide LEGO-sett.
Så han slo til med 1091.

Noen som kan slå ham?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2092750/Marine-Corp-Captain-Kyle-Ugone-sets-Lego-collection-world-record-1-091-completed-sets.html?ito=feeds-newsxml

Dette må da være slått av mange andre for leeenge side??

Selv har jeg 715 sett (343 forskjellige) og jeg har jo lite LEGO i forhold til mange andre…

Var det ikke en nordmann som hadde omtrent komplett serie med alle sett fra omtrent tidenes morgen med LEGO? Mener å huske noen nevne at han lånte/gav bort noen til LEGO selv for at de skulle få museet komplett? Eller er det bare noe jeg har fantasert?

Uansett 1091 sett er jo ikke så mye. 1091 forskjellige sett er litt bedre, men fortsatt ikke mye.

Så vidt jeg har forstått er det her snakk om 1091 forskjellige sett (som tross alt er ganske mye), og alle er gjennomgått for å sjekke at de er fullstendig komplette, med byggeveiledning. Men ettersom det ikke var noen som hadde etablert denne rekorden før, er det vel ikke sikkert at han fortsatt har den om noen måneder når de virkelig store samlerne våkner og ser at en Guinness-rekord er innen rekkevidde…

Ser ut som dere glemmer en viktig detalj. Han har/hadde 1091 forskjellige sett som alle var bygd opp. Tar litt plass i leiligheten hans så jeg :smiley:

Han må ha stor bolig/hus til å ha 1091 forskjellige sett som alle var bygd opp.
:open_mouth:

Daws, I piger og drenge!
Min lille setliste har godt over 4000 poster, men æ har telt med sånne rene kloss esker, hvis æ har klossene løse.
Til gjengjeld har æ sikkert noen set, som æ ikkje veit om. Som f. eks fra 50tallet; med alle mine CA-klosser kan æ sikkert lage
de fleste kloss-esker fra den tida. Dårlig med HO-biler, derimot.
Så er det spørs om det er riktig å telle med US-only set i den grad æ har klossene/delene (men fra Europa).
Æ telte for Bård og fant at æ hadde dengang 2000 uåpna sett, men inkl. flerdobbelte.
Stående og oppbygd kun noen få, under hundre.
Den norske samleren fra Gudnbrandsdalen hadde ikkje alle sett fra tidenes morgen, men fra de siste ca 25 år.
Fra tidenes morgen (dvs tidlig 50tall) var en kar, som hadde leiketøysbutikk i Århus, men han skal ha solgt til et annet firma på den jydske heden.
Æ burde kanskje telle over lista mi kor mange forskjellige uåpna set og kor mange uten tvilstilfeller, kor mange med BA, kor mange med esker/bokser/begere, men
såå langt er ingen søndagsettermiddag. Teller all slagt utstyr uten nummer? Bøker? Sengetøy…
Utellelige hilsener
Michael

Teller set med uten nummer? A

Det kan vel ikke være et krav at man skal ha samtlige sett oppbygget for å komme i Guinness Rekordbok, men det var kanskje ikke det som var ment her…? Selfølgelig må man jo kontrollere at man har alle delene og tegningene for at det skal kunne registreres som et sett.
Enig i det flere påpeker her, at 1091 ikke hørtes så mye ut. Man trenger jo bare å samle på samtlige minifigs som er gitt ut i de siste årene så har man jo 96 sett bare der…
Selv har jeg registrert 802 ulike sett i Brickset, men der er det noen som har små mangler. Men jeg bruker Brickset for at jeg skal ha oversikten over hva jeg har og hva jeg ønsker meg (mangler). I tillegg har jeg mange titalls kilo usorterte “lot’er” som jeg har kjøpt brukt. Der har jeg en jobb å gjøre et år jeg får veldig god tid :wink:

Keep collecting!