WIP: Rakett og rampe LDD

Holder på med en månerakett inspirert av Saturn V. På tegnebrettet foreløpig. Bygget en rakett i full fart på Build The Change (Fønix løp rundt og samlet deler :smiley: ) ble så inspirert at jeg tenkte å måtte lage en litt bedre versjon… Forhåpentlig ferdig til neste års BTC :mrgreen:

Stilig. De motorene der har du rappet fra meg :mrgreen: Ser i alle fall ut som om samme del er brukt som ende på motoren.
Rombasen på Teknisk museum har kun fått et drifstoff tårn som jeg vurdere å bygge om senere. Var litt short på deler.

Space on!

Sikker på at en dag sitter dere i en romrakett laget av lego, skal ikke bli så mye større denne før det er plass.

Kul kreasjon

Steinar

Dette ble jo kjempebra Kjellisbjellis!

Til dere andre: han laget en enkel versjon på Build The Change med det begrenset utvalget av deler som man kan finne der:

Kjellisbjellis bygde den store med rampe. Dette bildet er tatt dagen etter at han lagde den og man kan se at det allerede er mange andre som har tatt den ideen og laget sine egne raketter.

:smiley:
Utfordring, bygg modellen for å gjennspeile hvordan det ser ut to-tre sekunder etter take-off…

Du mener noe som dette i Lego?[attachment=1]SaturnV liftoff.jpg[/attachment]

Tror all den røyken blir ei utfordring ja :mrgreen: Kanskje hvis man kjøper noen hundre tusen 1x1 plater av ymse slag…

Mr Future: Tja kanskje de motorene har noe til felles! Vi hadde litt idemyldring rundt byggebordene på BTC, så fant vi ut at de felgene passer ypperlig til rakettmotorer. Modellen jeg bygget hadde bare fire motorer, men har nå oppgradert til fem på den nye. Tror faktisk den er for liten i forhold til en minifig, så jeg vurderer å sette på noen etasjer til :mrgreen:

Skal få designet flammegropa og basen etterhvert. Tror det blir et stort prosjekt når jeg er ferdig…Fabler allerede om denne I Lego…
Kanskje noe å motorisere eller hva Fønix?

[attachment=0]Crawler-Transporter (800x531).jpg[/attachment]

Ja kanskje det. I prinsippet så er det vel bare rakettmotorene som ikke kan bygges av Lego :mrgreen: Og varmeskjoldet… :wink:

Høres veldig bra ut. Og modellen fra BTC var jo bra med tanke på begrenset deler.
Dette er delen jeg brukte hos meg[partimg]64712[/partimg]
Hva med å lys sette motorene, eventuelt styre lys fra Mindstorm for å simulere flammer.
Men hvis de står ned i en flammegrav så blir det vel ikke så lett å se.

Ja det er en slik del som er på motorene. Passer bra til rakettmotorer :slight_smile:
Når det gjelder lys så får jeg se hvor mye det blir. Modellen er jo ment å stå på launcpad’en med motorene nede i flammegrava så det vil neppe vises med lys i motorene. Men litt flomlyskastere blir det vel :mrgreen: Holder på med et annet lyseksperiment nå, så vi får se…

Gjennomført design!! Hva med NASA- / ESA-flagg og / eller -logoer?
Eller KSA* / KBSA**? :wink:

(*/** = Kjellisbjellis Space Agency)

Etter at Kværner Sea Lauch Limited startet sine oppskytninger har jeg alltid utstyrt fantasiskip med norske flagg …