WIP: Prosjekt Neste Dunstar

Etter å ha sikret det svake punktet på ene vinge siden + noen andre små ting. Kom turen til en full lys test for undersiden.

Dette er lyset på undersiden av skipet. Kun PF batteri + en del Light and sound lys. Mulig det må kjøres på flere PF batterier.

Tror mye av problemet at skipet fikk seg en knekk var det at bena satt ytterst på vingen /rammen og ikke i der hvor det var som tyngst.
Fikk satt på noen nye korte “monorail” ben etter at vingen var fikset. Måtte ha gjort noe av like vel da de første beina balanserte på bordkanten.

Det blei kult, mange lys, FET

steinar

Stilig! Blir spennende å se fortsettelsen!

Heisan hva har vi her?
Ett mark liknende dyr har dukket opp på byggeplassen for romskipet :laughing:

Det er siste endringer av motorene til skipet som er på plass. Gjenstår litt til men ved en tilfeldighet så syntes jeg den liknet en slags skapning med antenner.

Her er to motorer fått siste oppdatering. Men nå venter nok flere deler før jeg kan gå videre.

Liten oppdatering, Selv om bygging har vært fraværende etter jeg kom tilbake. Utenom byggingen av Exo-Suiten.
Men min tur innom Lego shopen resulterte i en propp full liten kopp med hovedsakelig grønne og brune klosser. Noe som er mangel vare hos meg.
Men med tanke på den andre halvdelen av prosjektet så samlet jeg med meg litt av følgende deler.

Er det mulig å få noe mer inn i denne hvis man ikke følger ekstra pakke metoden ?

Her er boksen åpnet og tatt av en del dataskjermer som jeg har tenkt til annet bruk. Benyttet sjansen å ta med meg noen da jeg så de.

Aner jeg noe grøntareal i romskipet??

Det er noe grønt planlagt, men i utgangspunktet ikke i skipet.
Prøver å få skipet mer ferdig før jeg går løs på del 2. Men samler klosser jeg mulig kan for brukt for til del 2.

Jeg tok med meg noen trans røde tiles 1x1. Til og med smuglet med meg en i skoen :laughing:
Antagelig falt oppi der da jeg forsynte meg. Og dukket opp ett par dager senere på hotell rommet.

Og så kom dagen for den første virkelig uhellet. Skipet klarte seg stort sett bra.
Under flytting av skipet på bordet måtte jeg flytte på noe på bordet for å gi plass. men det resulterte i at bakenden knakk av i skjøten og gikk i bordplaten
så motorene sprutet :frowning:


Her er delene som havnet på gulvet plukket opp. Skipet var stort sett helt utenom at ting hadde løsnet i skjøten og motorene som nylig var satt på plass må bygges igjen.

Kjipt det der. Jeg prøvde å flytte på 10236 Ewok Village for en måneds tid siden uten å sette det på et brett. Ikke så lurt, siden det er 3 stk trestammer som man må støtte opp samtidig (hvis man separerer delen med gangbrua). Gikk nesten bra, inntil jeg skulle løfte det litt lenger opp for å sette det på bordet, da løsna festet på den ene trestammen og resulterte i at den -samt trehytta over- gikk i temmelig mange knas. Så da var det bare å bla seg frem og tilbake i bruksanvisningen til man fikk alt på plass igjen…

Godt det bare er Lego og kan bygges opp igjen :smiley:
Verre er det når noe knekker. Heldigvis var ikke strømkabelen mellom for å bakpart koblet sammen. Hadde nok tatt den kabelen hvis den hadde vært koblet sammen.
Må nok passe på å ha “Låse klossene” på mellom for og bakpart. Tror det stiver opp litt mer og hindrer litt av presset på glidestykket mellom for og bak.
De satt ikke på når uhellet skjedde.

Nå som høsten og vinteren er kommet blir det mer tid til bygging. Nå har det endelig løsnet med oversiden av skipet.

Her har navnet på romskipet kanskje fått sin plass. Den 1x2 skrå klossen skal erstattes med en nmidre da det var kun for å se om løsningen ble bra.

Her har skipet begynt å få bebyggelse på toppen. Omtrent så langt jeg har kommet. Noen steder venter på klosser.

Detta ser jaggu flott ut =)

Blir knall, digger det

Jeez! DIGER!!! :open_mouth:

Flott og stort romskip gleder meg til å se det på PKH 2015 !. :slight_smile:

Nice! Det begynner virkelig å ta form:) Gleder meg til å se det ferdig. Ser ut som det blir mye teknisk i det skipet?
En annen ting! Er det skipet inspirert av Destiny i Stargate Universe? det likner veldig…

Kan nok si at Stargate Universe Destiny har vært inspirasjonen.
Før jeg hadde helt bestemt meg for hva slags skip jeg skulle bygge var Lego utgave av skipet i SGU noe som ble vurdert da det slo meg hvor lik formen var.
Tekniske er lys. Ikke ferdig enda der. Som under blir nok det bygget inn etter hvert som det blir ferdig. Broen er vel det neste som kommer.
Navnet har ingen kobling til SGU.

Desverre blir det ikke noe visning av det store skipet i årets PKH men prøver igjen til neste år.
Jeg vil nok ha med meg adre nye ting til året PKH.

Det er lenge siden det ble bygget noe på skipet. Men i det siste har jeg børstet støv av det.
Ting som har falt litt i sammen, er bygget opp igjen og elektronikken sjekket.
Det var nok litt mangel på deler (Ventet på Lugbulken i 2015 og 16) og tid som gjorde at det stoppet opp.

[attachment=0]Motor sjekk1.jpg[/attachment]
Motor sjekk Check :slight_smile:

Noe mål om å få det ferdig til neste års PKH?