WIP - Museum

Hei folkens!

Over de to siste månedene har jeg jobbet med en modulærbygning - Et museum faktisk.
Jeg har fokusert på dark red og tan som grunnfarger, og det skal se ut som bygningen er laget av mur og stein.

Som overskriften tilsier, så er dette et work-in-progress, men tenkte at jeg allikevel skulle dele denne med dere i håp om å få noen tilbakemeldinger, og kanskje noen tips til hva som er bra og hva som må bort :slight_smile:

Som dere ser, så har jeg ikke fått gjort ferdig taket. Dette skyldes treg postgang på BL-ordrene mine nå i disse juletider :slight_smile:


Mer på Flickr!

Eksteriør:

Interiør:

Min kommentar er bare: OH-HOY!!! :smiley:

Måtte faktisk se lenge på denne før å finne noe å kommentere etter å ha kommet over sjokket :slight_smile:

Eneste jeg kanskje ville ha gjort bittelitt annerledes (ikke at det er feil det du har gjort) er de små vinduene over døren. Jeg ville ha flyttet dem ned til rett over dørene, slik at det virker som dørene blir litt høyere. Og så får du plass til å ha noen “kruseduller” over dørene der vinduene står nå. For eksempel ett skilt som sa “Museum” ? Eller.no sånt… Ellers er det jo perfekt!

Bare å si ifra, så lager vi det og sender oppover sammen med neste bulk :wink:

Imponerende! Jeg blir helt målløs når jeg ser slike svære og detaljerte bygg… Tror ikke jeg er i stand til å komme med noe konstruktiv kritikk, det er bare så flott! Gleder meg til å se det ferdig :smiley:

Respekt! Fantastisk flott!

Oi, tusen takk for de flotte kommentarene på bygningen min, folkens! :slight_smile:

Har tenkt ei stund på akkurat dette området, men har ikke kommet frem til hva jeg skal gjøre, men det var en kjempegod ide med det skiltet, Øyvind! Takker så mye!

Sier ikke nei-takk til et slikt tilbud :slight_smile: Kanskje du kunne gi meg noen eksempler på hvordan det kan gjøres, Matija? Hvordan blir det med farge på teksten når man ingraverer osv?

Her kan du se noen eksempler: brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=309574
Fargen føres inn manuelt etterpå etter ønske.

Vi kan fortsette diskusjonen på mail :slight_smile:

La ut noen flere bilder, også av interiøret. Håper det faller i smak! :slight_smile:

Glimrende innhold i museet ditt, lite som slår den måten der å stille ut de figurene på:p
Likte også “kunstverkene” som henger på et par vegger:)

WOW! :open_mouth: :smiley:

Utrolig bra; liker både interiør og eksteriør - og blir jo rent inspirert selv!!
…litt sånn Night at the Museum with Minifigs dette her… KULT!!

Wow fra meg også - dette var virkelig flott. Moro å se flere av de nye minifigurene brukt i en nyttig sammenheng også :slight_smile:

Veldig pent bygg, og artig bruk av minifigsene.

Fikk lyst til å lage en kopi, ja. :slight_smile:

:open_mouth: Føler at jeg ikke er god til å bygge :wink:

Dette var flott. Bøyer meg i støvet

…samme her. Føler meg som et ludder. Jeg mener selv etter å ha drevet med Lego siden 1985 at jeg har en grei mengde klosser, men er ikke i nærheten av å kunne bygge noe slikt av dem… :confused:

Chilis: slik jeg skjønte av Shutinc så hadde han heller ikke nok klosser eller de rette klossene til å bygge dette når han startet. Men han planla litt og kjøpte deler på Bricklink etterhvert. Har jo gått med mye Tan der ser jeg så han har vel kjøpt opp litt av hvert i Tan og startet å bygge.

Nå er Shutinc dratt på juleferie til Italia så han kan ikke svare på dette før over jul/nyttår når han eventuelt er tilbake.

Jeg er også spent å se bilder av hvordan det ble med lys inne i museet :slight_smile:

Tusen takk folkens for de flotte kommentarene jeg har fått på denne bygningen! Det gir virkelig en boost i motivasjonen. :slight_smile:

Chilis: Veldig sant som F0NIX sier. Man trenger en plan. Personlig er jeg en dårlig planlegger og ikke kan jeg tegne heller. Så det blir ikke laget noen skisse, men jeg ser for meg et bilde inni hodet av hvordan ting skal se ut. Så tenker jeg ut farger og bestiller en dryss med deler jeg tror jeg trenger. Det blir da også mye prøving og feiling, og denne bygningen har jeg kanskje bygd opp til 7-8 ganger og er ikke på langt nær lik førsteutkastet.

Nå som bygningen begynner å bli ferdig, så sitter jeg igjen med mange deler jeg ikke trenger lengere, som da blir brukt i nye MOCs. Og, jeg kjøper hovedsaklig sett bare for delene. Har allerede brukt opp to kopier av 6754 Family Home uten å engang bygd settet :blush:

F0NIX: Holder på med å integere lysene i museet, men prosjektet ble satt litt på vent pga. Roma. Lover å få de installert innen kort tid :slight_smile: Og igjen takk for lysene m/arbeided du har utført :slight_smile: Er veldig takknemlig!

Fikk deler i posten i går og det ble bygget litt på museet. Har også knipset noen bilder så dere kan se hvordan det ble. Endel gjenstår, men bygningen begynner å bli ferdig. Enjoy! :slight_smile:

DAMN! Førsteklasse!

Den der skulle vært et sett! Jeg og vil ha! Hehe :slight_smile: Fiks lys i utelampene…?

Inni er jo helt utrolig stilfullt og gjennomtenkt! 2delt missunnelse, du har det IRL, og ikke minst ferdig med interiør…

Desidert den peneste modular MOCen jeg noen gang har sett! Bra jobba shutnic! :slight_smile:

Blir skikkelig flott, og gir meg også lyst til å bygge noe tilsvarende.

Masse flotte detaljer og kreativ bruk av de figurene også! Jeg antar at museét også oppdaterer utstillingen sin etterhvert også? :wink: