[WIP] MOC Police Corner Modular

Har holdt på med en MOC på LDD en stund nå, del en av en politistasjon i modulstandard. Mangler noen småting fra å bygge den, men tenkte jeg kunne vise frem et bilde konvertert til POVRay, og kanskje få noen tilbakemeldinger fra 'lauget.
Hjørnemodulen består av: 2 skranker i vinkel i førsteetasje, kontorer (og toalett) til etterforskere i andre og 3 varetekt-celler øverst.

[attachment=1]Pd corner.jpg[/attachment]

Planen er å sette på en Police sticker på den Dark Blue 2x4 tilen. Er litt usikker på interiøret i første etasje, kanskje litt overkill nå.
De 1x4 med 2 studs på er ikke nødvendig og er egentlig der for å muliggjøre stacking av etasjer i LDD, trodde jeg hadde fjernet dem før konvertering, ja ja. :blush:

Ser bra ut! Liker spesielt kombinasjonen med “brick” brikkene med plater mellom, gir fasaden et realistisk utseende.

Meget, meget, stilig! Bygninger som dette er komplekse byggverk, med mye sjarm - jeg ser ikke at du har bommet på disse to tingene.

Hadde vært flott å kunne få se den IRB en gang. :wink:

Flott moc! :smiley: Liker fasaden…

Har prøvd å lage noen av di, men blir at man legger på for mye
dill-dall.
Men denne var stilig og realistisk! Utrolig bra bygget :smiley:

Dette var jo utrolig bra!
Første tanken når jeg så det bildet var at “den der har jeg lyst å bygge selv!” :slight_smile:
Mulig jeg gjør det også. Må bare se hva jeg har av deler, mulig jeg må gjøre noen kompromisser her og der. Men likte spesielt hva du hadde gjort med log-bricks og brick-bricks. Det lille sporet i mellom brick-brikkene og log-brikkene gjorde susen. Måtte studere den der litt for jeg trodde først det var plater på siden av brick-brikkene, men de var jo litt for tykke til det og samtidig så de smalere ut enn en vanlig brikker.

Finnes de 1x2x3 vinduene i sort? Har jeg faktisk ikke sett før. Tror ganske sikkert at jeg ikke har noen i sort iallefall. Men tror de kan fungere like greit i mørk grønnt eller hvitt faktisk. Tror det også kan være pent å ha forskjellig farge på brick-brikkene og det som er rundt. Muligens…

Fasaden er enkel men samtidig veldig stilful. De halv-stud inntrekte vinduene gjør hele fasaden veldig realistisk.

Kanskje de stolpene rundt på fortauet burde vært runde?

Takk for gode tilbakemeldinger!

FONIX: Ja, de 1x2x3 vinduene finnes i svart, men er litt dyre (2-3 kr pr stk). Var overbevist om et jeg hadde endel av dem i svart, men det stemmer ikke i følge Brickstore listene mine :frowning:
Mulig jeg prøver å se hvordan det blir med Dark Green vindus- og dør-rammer.

Tenkte også på runde stolper først, men likte det glatte preget an får av vanlige bricks. Kunne muligens brukt de glatte technics connector’ene med en liten tecnics pin i hver ende :confused: Har også vurdert å droppe de stolpene helt.

Andre etasje: Kontorer til etterforsknings-avdelingen, med vanndispenser og kaffetrakter.

Kult
Vil gjerne se den IRB
God bygging videre
Baard

De stolpene kan du lage slik at de blir helt slette med technic pinjoiner og så en halfpin på toppen slik at du får en stud der som du kan sette en round 1x1 tile oppå. Da blir det bare lekkert :slight_smile:

Slutter meg til det de andre har sagt her, det ser meget pent ut, og ikke minst realistisk. Synes også stolpene er fine som de er - firkantede stolper skiller seg mer ut enn de runde. Men begge deler vil være pent.

Min eneste kritiske innvending er at det er veldig fargeløst. Det hjelper på realismen, men gjør at bygget står i fare for å se kjedelig ut. Hadde jeg vært deg ville jeg valgt en kontrastfarge (ikke nødvendigvis en veldig knæsj en, men en som bryter litt med det beige/grå/hvite).

Men uansett: Tøft. Vil veldig gjerne se dette ferdigbygd!

Fint å bra byggverk synes jeg :smiley:

Enig med hva som er sagt tidligere, mange stilige detaljer, imponerende.

Steinar

Denne hadde jeg veldig sansen for. Kult!

Veldig tøft hus. Synes rominndelingen og interiøret ser helt supert ut også!

Mye fine detaljer og et solid byggverk - akkurat slik en politistasjon bør være:)