WIP: Middelalderbygg

Har lenge hatt lyst til å prøve meg på å bygge noe middelalder-relatert. I dag fant jeg tid til å prøve og her er noen bilder av begynnelsen.

Ser bra ut! Mye fin snotting og teknikker for å få variasjon i vegger og landskap.

Mye detaljer og snotting her, ja. :smiley:
Det er jo en trend med slike strukturer, men hver gang jeg ser slikt tenker jeg: “de må da ha planlagt bedre enn som så i middelalderen? Det ser jo ut som de har lagt en stein og så lurt på hva de skal bruke ved siden av, og så funnet fram en helt annen type stein, og så slengt litt mørtel og grus på muren, og så videre.” Det virker fullstendig planløst og urealistisk - men det er jo kult allikevel, da… :laughing:

Lego middelalderbygging i et nøtteskall :smiley:
Du har fullstendig rett :wink:

Flott start. Likte spesielt detaljene på døra.

Fin start. Middelalderbygninger ser mer levende ut når de er bygd tilsynelatende planløst, ett av mysteriene med LEGO :smiley:

Har bygd litt mer. Selve bygget er så og si ferdig nå. Tror jeg skal flytte pipa, den står litt rart plassert med tanke på hvor døra er. Det neste nå blir å bygge et tre og litt mer vegetasjon.

Nice

Godt bygget, jeg liker godt dette kaoset jeg. snot i vei.

Steinar

Kjempestilig. Sånn fikk jeg oxo lyst til å prøve å bygge…altså middelalder, borg o.l…Husker jeg hadde en eller 2 borger på 80 tallet,da jeg la byggingen på hylla …var ikke så mange muligheter da…edit…fant den på nettet…

Flott bruk av sorte minifig-plater! :smiley:

Digger det! :smiley:

Jeg blir alltid imponert av sånne bygg med mye av alt på, min egen byggestil er så veldig “less is more”. Og så er jeg veldig nysgjerrig på hvordan du har festet taket, jeg har strevd mye med det på gården min.

Den delen av taket som er der pipa er, er holdt på plass av pipa og bare ligger der. Den andre delen er festet med et par slike:[partimg]6134[/partimg][partimg]3937[/partimg]

Hei. De hengslene på døra…kan jeg spør hvordan/hvilken skapning av en del du har brukt der?

Det er 2stk 6246d: [partimg]6246d[/partimg]

Takker. :slight_smile:

Flott Moc
Gleder meg til fortsettelsen!

Aha! Jeg brukte også sånne vinkler først, men med så langt tak som jeg har, ble det for mye spenn i platene, så det satt ikke noe godt på. Nå har jeg klart å fikle meg fram til en annen løsning, men har ikke bilde av den ennå.

Denne var skikkelig kul, godt bygget!
Fikk også litt flashbacks fra festningssett jeg hadde på 80-tallet. Gode lego-minner :slight_smile:

Nice!

Likte spesielt godt døra :mrgreen:

Tøft! Overbygget passer veldig godt, og stilig tak, spesielt vindskischwungen. Eneste jeg sliter litt med er brackets med de åpne runde hullene. Kanskje feste litt vegetasjon på noen av dem? Det er det eneste jeg kom på av konstruktiv kritikk. Og da er jeg kritisk. Top notch!