WIP: Liten Micromotor bil

Her er ett annet forsøk på å lage en liten bil som passer i minifig-sized LEGO bygater. Den har motorisert styring og fremdrift. I denne testen bruker jeg micromotor både for styring og fremdrift. Denne bilen er litt for liten til å få plass til både PF IR-tårnet og PF-batteriboksen. En løsning er å henge batteriboksen bakpå som en tilhenger som bilen kan dra rundt om kring. Jeg kan også lage bilen litt lengre slik at det blir plass til både batteriboksen og IR-tårnet. Men da blir svingradiusen enda dårligere med denne type styring. Jeg må forsøke å finne en annen løsning på selve styringsmekanismen.

Har sett litt på styringsmekanismen som er i LEGO [set]9390[/set]. Den er 5 bred og har veldig brede hjul slik at hele bilen er 9 bred, men kan muligens modifiseres litt. Jeg skal iallefall forsøke.

Her er noen bilder av det jeg har laget i denne omgang:


(Klikk på bildet for å se en større utgave.)

Og så en liten video som viser hvor kjapp (eller treg) den går og hvordan den styres.

(Klikk på bildet for å vise videoen. Jeg vet ikke hvordan jeg kan få den embedded i forum posten.)

Ikke se på alt det rotet jeg har rundt på byggebordet :blush:

Når du skriver slik, så må man jo se på rotet!! :wink:

Men, morro og se at du fortsatt jobber med dette! Blir bra til slutt!

Og så en ny variant. Ikke helt i city-skala og basert på sett 9390 Mini Tow Truck (Technic).
Fronten er bare litt modifisert mens bakparten er mye modifisert for å få plass til mikromotorene.
Denne har litt kortere akselavstand enn originalen. Bilen er 7 studs bred.

Ingen video av denne, men den kjører omtrent like fort som den forrige versjonen med to micromotorer. Men her låser ikke forhjulene seg når den svinger og har en form for “rack & pinion” styring.

Først en video av den motoriserte 9390 Mini Tow Truck:
[youtube]sMYEBXxdBzk[/youtube]

Og så en annen versjon av en selvlaget sak med to mikromotorer. Denne har en annen type styring enn den første. Overføringa til bakakslingen er også gjort på en annen måte enn den første.
[youtube]Crt-j4c_Y1w[/youtube]