WIP Helm's Deep XXL

Da er jeg veldig godt i gang med en versjon av Helm’s Deep som er litt større enn Lego sin offisielle.

Dette er ikke en egen MOC da jeg har skaffet byggeinstruksjoner fra brickstruct.com.

WIP Helms Deep by Per Ove Johansen, on Flickr

Noen flere bilder hvis man følger linken.

Det som står igjen her er rampa opp til hovedporten, den lange muren (deeping wall) og hallen (inner keep).

Litt større, ja. Tolker jeg det rett at du har bygd bok 1 og 2, og at bok 3 av de som er kommet gjenstår? Ser også ut til at det kommer en fjerde bok også. Hadde vært en spennende prosjekt å prøve seg på. Noen anslag på pris så langt?

Oi, oi, oi så stilig!

Har bygd bok 1 & 2 ja. Bok 3 har jeg liggende og skal snart begynne med og der kommer da rampa og hallen. Det kommer visstnok en bok 4 som tar for seg den lange muren, men denne delen vurderer jeg å bygge selv uten instruksjoner. Det bør selv en nybegynner som meg klare :nerd:

Hva dette så langt har kostet har jeg ikke så lyst til å tenke på :laughing:

Det jeg har bygget hittil består av cirka 9500 klosser. Bok 3 krever cirka 4700 og hvor mye som eventuelt kreves for den lange muren avhenger bare av meg selv.
Det brukes veldig lite elementer som er vanskelig å få tak i eller som er veldig dyre så jeg velger å tro at kostnaden ikke er sjokkerende høy. Det er mye grått (som stort sett er enkelt å få tak i) og en stor andel av totalen går med til interne strukturer der fargevalget er irrelevant.