What is PKH and what does it mean to be a participant?

Feel free to use this thread to comment or ask questions (in Norwegian or Englis :slight_smile: ) and we will answer as best we can.

[size=150]What is På Kloss Hold (PKH)?[/size]
På kloss hold is the largest AFOL event in Norway. In a normal year we have about 100 exhibitors from 12+ contries and about 5000 visitors during opening hours. PKH is about showing the diversity of our LEGO hobby to visitors, meeting old and new friends and getting inspired. The Norwegian rLUG Brikkelauget is the organizer of this event, but it is open for all members of any rLUG worldwide.
The money earned in this event goes back to the event and Brikkelauget. We spend money on a gift bag and food to participants, our way of saying “thank you” for bringing your LEGO and helping out making this an amazing event. We also have multiple competitions, best MOC, best exhibiton etc with some nice LEGO prices.
During the event we also have a few presentations, workshops and interviews with bot Norwegian and international presenters and guests. And on Saturday evening there is the AFOL dinner, food, auction, competition, awards, quiz, fun and laughter.
But the one thing most participants love about PKH is the participants and the “feel” of the event. Its low key and friendly, so if you walk around and talk to other participants, I am pretty sure you will get some new LEGO friends.

[size=150]Who should participate?[/size]
Any AFOL! We aim the event at AFOLs, Adult Fans of LEGO. So if you build MOCs (My Own Creating), sets, collect LEGOstuff or whatever, this is the place for you :slight_smile:
Don’t be afraid of participating with your own buildings, this is a friendly enviroment and everyone builds and participate with whatever they want on the level they are!

[size=150]Mandatory model[/size]
Besides all sort of LEGO for the exhibition all participants should participate with a mandatory model!
This is a small model within some boundaries, more information in its own thread! :smiley:
Building this model should not be a showstopper for your participation, its just a fun small thing that we all build and put together to a large model. Please contact us if you have any questions or hesitations about this.

[size=150]Is there a registration fee?[/size]
No, as an AFOL its free to participate…

[size=150]Food during the event[/size]
…but if you like to participate in dinner Saturday and Sunday there is a small fee.
Rest of the meals, dinner Friday and lunch Saturday and Sunday are free.
Drink must be paid by the participants.

[size=150]What is expected from me as a participant?[/size]
First of all; LEGO! We want an exhibition that shows the diversity in our hobby. We want an exhibition of huge and small MOCs, old an new ones, everything is welcome even if you have exhibited it at PKH or another exhibition before!
We also would like to show old and new LEGOsets, or modified versions of sets. Or do you have other products made by the LEGO Company? Bring them and show them to the public.

There is multiple threads on the forum to organize the exhibition, and if one about what you want to exhibit is missing: create a thread about it :slight_smile:

[size=150]What can you contribute with during the weekend?[/size]
We will hire some help for the setup and during the event, but we still need help from participating AFOLs. This year we will limit the help hired for rigging and down rigging. The reason for this is to minimize the financial risk due to covid.
There will also be needed some help during the event to “guard” parts of the exhibition.
So please help out when asked to - and if you see something that needs to be fixed or done, feel free to do it :slight_smile:

The most important thing is that you bring a smile and have a good time! :smiley:

Som fersk og litt over middels entusiastisk AFOL og ei som aldri har vært på Legoutstilling før, (annet enn LegoLand i Billund), sitter jeg og grubler over om jeg har noe det innafor å ta med, utover markedsboden til fellesdisplayen, og hvordan det organiseres. Det har endelig gått opp for meg at man kan stille ut mindre sett og ikke bare store, spektakulære MOCs til konkurransene. F eks så har jeg Central Perk, cafeen fra Friends TV-serien. Kan jeg bare ta med det og sette det på et bord, sånn uten videre? Eller er det en påmelding, det er jo litt uinteressant om 4 personer kommer med samme settet … Jeg driver og bygger litt Hidden Side, som jeg på sikt har tenkt å lage et større diorama i landskap av, men har foreløpig ikke etablert et klosselager for å få til det (håper på “hjelp” av lugbulk neste år). Er det noe å ta med i en nokså enkel display? Denne infoen finnes sikkert i en eller annen tråd, men det er mange og lange å sette seg inn i som fersking, så jeg tar meg friheten å spørre :stuck_out_tongue:

Hei, Trine! Så kult at du har meldt deg på, vi gleder oss til å se deg i Trondheim!

Det er jeg og Harald som organiserer PKH, i all hovedsak - og mest Harald, spesielt når det gjelder selve oppsettet i hallene. For at det skal gå så smertefritt som mulig er det viktig at vi vet a) hva som kommer og b) hvor stort det er. Derfor finnes det flere tråder hvor folk kan melde inn hva de tar med.

Når det gjelder ideene dine, så liker jeg best den med Hidden Side. Det er ingen minimumsmål for hva du kan ta med, en liten vignett på 8x8 studs (eller 6x6 for den saks skyld) er helt nydelig - da blir den stående på et bord ved siden av andre ting, og så blir det en liten lapp ved den hvor det står hvem som har laget den (og hva det er, sånn i tilfelle det ikke umiddelbart er tydelig). Hvis du lager et lite oppsett med Hidden Side er det helt flott!

Akkurat å ta med det ene Friends-settet og sette det på et bord har kanskje ikke så mye for seg. Men hvis du for eksempel har begge Friends-settene, pluss Seinfeld og Big Bang Theory - eller allierer deg med noen som har det, ved hjelp av forumet her - så går det jo an å lage en bitteliten temautstilling med sitcom-LEGO? Kanskje lage tre info-ark om de tre forskjellige seriene og legge dem ved siden av? Forklare hvordan det kan ha seg at det ble laget LEGO-sett av disse seriene (LEGO Ideas) og så videre? Dette er sånt som for eksempel passer i kategorien “beste utstilling” - og nå bare idémyldrer jeg, men det hjelper kanskje litt på tankegangen.

Og så er det bra at du spør! For det er ofte vanskelig å svare hvis man ikke vet hva folk lurer på :slight_smile: - når det er sagt så vil det helt garantert hjelpe enormt bare å reise til PKH én gang. Etter det er det ganske mye som sier seg selv. Men vi har alle vært førstereis en gang!

Are

Tusen takk for flott tilbakemelding og gode ideer, så jeg forsto konseptet bedre :smiley: