Vurdering av eldre Lego

Hei,
Jeg er litt over middels interessert i Lego fra perioden 1932-1970 og begynner å få en liten samling. :slight_smile:
Sett, biler, klosser og andre leker fra denne tidsperioden er veldig sjeldne og det finnes ikke altfor mye info om slikt på nettet.
Hvis noen sitter på noen Lego treleker, eldre Lego sett, klosser, kjøretøy i 1:87 / 1:43 skala og ikke vet hva det kan være verdt eller hva det er, så tar jeg gjerne en titt på det. Jeg syntes det er veldig moro å se hva andre har i samlingen sin og hjelper gjerne til med vurdering. :slight_smile:
Om det er noen som generelt er interessert i eldre Lego så anbefaler jeg Facebook gruppen “Lego pre-1975”.

Det er bare å ta kontakt med meg på:
Facebook - Fabian Berget Lindblad
Mail - fabian.b.lindblad@gmail.com

Jeg har vært veldig lite aktiv her på forumet, men prøver å forbedre meg :blush: . Så send meg gjerne en privat melding her og jeg skal gjøre mitt beste for å svare.

Her er noen bilder fra samlingen min:
Norske sett:
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/

Norske klosser:
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/

Plastikk leker:
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/

Treleker:
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/

Spesielle klosser:
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/
flickr.com/photos/fabianbl/ … ateposted/
flickr.com/photos/fabianbl/ … otostream/

Gleder meg til å se hva som dukker opp. Kanskje noen har skjulte skatter i samlingen sin? :wink:

PS ( Bricklink er ikke stedet for å finne priser på sett fra før 1970, Ebay er ofte bedre :slight_smile: . På Bricklink er det veldig høye priser på mange forskjellig sett og årstallene stemmer ikke alltid med settene…)

Oppdaterte innlegget med noen bilder nå. :slight_smile:

Her var det mange flotte klenodier! Jeg er ikke gammel nok selv til å huske disse (fikk mine første Lego-sett mot slutten av 70-tallet), men alltid moro å se tilbake i historien. Håper du kan ta de med på en utstilling en gang

Er kun 18 år selv så kan ikke si at jeg husker mye av denne perioden :laughing: , men nå har dette ved litt tilfeldigheter og en god dose samlergener fra besteforeldrene mine blitt favorittemaet innen Lego.

Mye av det på bildene var med til PKH 2018. Håper på å ha muligheten i 2019 også. :slight_smile:

Jeg skal være med og stille ut norsk produsert Lego fra 50-tallet i mars neste år. Utstilling skal være på “Oslo modell og antikkleketøymarked” i Grorud 3. mars.

Ah, så mye nais! Takk for at du deler :smiley: