Volvo V8 racing bil.Egen MOC. Arbeider med tegning/utvikling

Her er en gammel fra begynnelsen av 1900tallet som ikke er så avansert, men den har styring og fungerende V8 motor. Mitt eksemplar er Volvo. Jeg laget klistremerke fordi jeg er fan av Volvo. Modellen er fantasi. Den er grei å bygge, selv for barn for den bygges i separate moduler som monteres rett på. Jeg utvikler tegning i Ldraw. Fysisk byggeveiledning blir også tilgjenglig for 6-7 euro ferdig trykket på trykkeri. Jeg velger i ikke ta profitt på noe, og fra Applestore blir min tegning gratis. Jeg har lommepengene mine og det er nok for meg.
Men se denne gamle kule volvoen med V8. Dekalen er hjemmelaget.

[attachment=1]Noname.jpg[/attachment]

Et utsnitt fra Ldraw:

[attachment=1]Noname.jpg[/attachment]

Skal du selge noe så hold trådene dine i Kjøp og Salg emnet.

Kjøp og salg er bestandig knyttet til penger. Står det her at dette vil koste noe - Nei. Det er gratis. Den fysiske byggeveiledningen vil kun koste det som trykkeriet skal ha. Tror du trykkeriet gir deg det gratis, du da? Men den kommer nedlastbar gratis. Dette har ingenting med salg å gjøre for det blir en MOC som man kan laste ned gratis og vil man ha noe SPESIELLT kan man kjøpe fysisk. Det er bare et ekstra tilbud og jeg har ingenting med det å gjøre. JEG selger ikke fysiske byggeveiledninger. TRYKKERIET gjør det. Jeg skal lage en fil som man kan laste ned gratis fra AppleStore.

Jeg syntes ikke at det er riktig å ta penger for det.

Men så lenge du skriver om hva trykkeriet selger så er det fortsatt snakk om et kjøp eller salg…

Det er fint at du deler modellene og enda bedre at du deler instruksjoner gratis. Hva med å lage en tråd hvor du deler hva du holder på å bygge med link til gratis innstruksjoner og en tråd som omtaler kjøp og salg av instruksjonerne fra trykkeri? Da bøir det kanskje mer ryddig?

Til sist vil jeg nevne at du ikke trenge å skrive slike typer irriterte og nedsnakkende kommentarer, hoød det litt mer saklig. For stemningens skyld :slight_smile: