Vinterfjelllandsby

Bilder og video kommer :slight_smile:
Og ja, den funker. Dog har den fortsatt litt problemer med å kjøre jevnt og pålitelig uten tilsyn lenge av gangen, så krever fremdeles noen justeringer for å kunne stå og gå for seg selv hele dagen.

Jeg hadde planer om å få dratt opp en snowboarder og sluppet ham ned, men vi får nå se. Jeg har begynt å innse at det kanskje er litt vanskelig :wink:

Enkelt er det helt sikkert ikke, men det er noe ved det du allerede har fått til som antyder at du ikke er av de som gir seg i første runde, bare fordi noe ikke er helt enkelt.

Jeg tror det kan være et tips å ta en titt på T-skala modelltog.
T-skala er lite nok til å kunne trekke en figur rundt vha. magnet.
(Toget plasseres under skiløypa.)

Men jeg ser ikke helt hvordan man skal få figuren til å gripe fatt i skitrekket.

Man får også sporveksler til T-skala, så nå ser jeg for meg et par busser som kommer rullende inn til alpinparken, hvorpå skiløperne kommer ut av bussen, tar et antall runder i bakken, og ender opp ved After-Ski.
Neste dag (ti (?) minutter senere) ruller bussene igjen inn på parkeringsplassen ved alpinparken, og alpinistene har på mystisk vis kommet inn i bussene igjen. Eller - de kommer i et hvert fall ut av et skjult hull bak bussene, og tar en ny dag i bakken.

Hahahaha :laughing:
Tror nok jeg må bygge om hele fjellet hvis jeg skal få til noe sånt :stuck_out_tongue:

Video!

flickr.com/photos/cecilihf/8 … hotostream

Meget pent :slight_smile:

Utrolig bra design, fungerte jo overraskende bra på alle punkt og :slight_smile: Blir vel bare og rote fram en haug med deler og begynne og bygge senere i ferien da :stuck_out_tongue:
Bare en ting: Hvilken metode har du brukt for og feste t-krokene til wiren(tråden)? Er det en ganske stor knute eller er det lim?

imponerende, du er så kreativ. :smiley:

Ikkeno lim, men jeg har juksa bittelitt. Jeg har klippet opp flextube og tredd på tråden, og så for å holde dem på plass så de ikke sklir på tråden har jeg stappet inn litt avknukket tannpirker :stuck_out_tongue: Deretter er det bare å klipse på skjelett-armene :wink: