Vil du donere LEGO til ditt lokale sykehus?

Hei!

De av dere som var på PKH i Trondheim i fjor, fikk utvilsomt med dere at Kevin Gascoigne fra Fairy Bricks var til stede og gjennomførte tombola for publikum, til inntekt for syke barn - Fairy Bricks er en britisk veldedig organisasjon som donerer LEGO til barneavdelinger på sykehus - og forhåpentligvis fikk dere også med dere at vi på fredagen i forkant av PKH donerte LEGO til en verdi av 3000 euro, rundt 30.000 kroner, til St. Olavs Hospital i Trondheim. Mer info her!

Kevin kommer tilbake i år. Men denne gangen slår han og Fairy Bricks virkelig på stortromma. Settene på bildet over, som vi donerte i fjor, kommer fra fire kasser med LEGO. Nå er denne pallen på vei til oss:

…og den inneholder FJORTEN - 14 - kasser. Altså tre og en halv ganger så mye som i fjor, tre og en halv ganger så mye som på det øverste bildet!

Dette er for mye til å gi til St. Olav. Så derfor lurer vi på om noen av dere har lyst til å ta med dere et par kasser til deres lokale sykehus? Dere må da bare ta kontakt med sykehuset på forhånd og forklare hva konseptet er, og da går det for eksempel an å vise til Fairy Bricks’ nettsider. Det eneste Fairy Bricks krever, er et bilde slik som det første jeg postet, fra sykehuset, som de kan bruke i PR-sammenheng.

Ta gjerne kontakt med meg på PM hvis du har en idé! Så vurderer vi forslagene og fordeler i forkant av PKH :slight_smile:

Are

Til de det måtte angå…
Har fått litt tollutfordring ang dette.
Men snakket med en hyggelig dame som ba meg gjøre følgende:
Send mail til postfortolling alfakrøll posten.no
Legg med en forklaring hva som er i pakken, hvorfor du har fått den tilsendt og fra hvem
Jeg kopierte inlegget over, linket til Fary Bricks, brikkelauget og forklarte hensikten og hvorfor jeg ikke hadde papirer på verdier etc.
Venter nå i spenning.

MEN dere andre som også har fått denne mld må sende inn mail med forsendelses nr etc, så det ikke sendes i retur

Mvh Merete

Husk på sendingsnummer i emnefeltet!

Hvordan fikk du denne meldingen?
Det er vel en del som skal sendes til meg også, men kan ikke se at jeg har fått en slik melding. Sjø.

Jeg fikk SMS fra postens tollavdeling med beskjed om å sende inn dokumentasjon på sendingen.
Så jeg ringte, snakket med en fabelaktig dame, sendte epost etter hennes instruksjoner, og ca en dag senere var sendingen på vei til meg. Ingen toll, ingen tull.

Fikk mine esker i dag.
Og ja nr i emnefeltet måtte med…
Jeg fikk sms med tollmld før pkh