Viktig informasjon - om brikkelauget

Savner en egen kategori for informasjon Om Brikkelauget - hvordan bli medlem, hvordan kontakte styret, FAQ (forklaring av interne uttrykk med mer) osv. Gjerne også en bruksanvisning for forumet. Det er ikke helt logisk for min gamle hjerne å finne ut hvor det er nye poster f.eks.

Det blir en workshop på PKH om dette

2 Likes

Det er bra at det ikke bare er min hjerne som sliter med oversikten her… :smiley:

Kan dere scrive en bruksanvisning kanskje?

Når blir denne ? Finner den ikke på program-oversikten …

Hei! Vi har ikke hørt noe om en workshop om dette, og programmet er ganske fullt, så det er mulig den foregår på hotellrommet til Merete på fredag kveld :slight_smile:

Alle er velkomne!

Har surra litt med det sjøl og fant ut at man under Innstillinger - Varsler selv kan velge hvordan ting vises. Disse innstillingene fungerer for meg:

Da dukker nye tråder, eller emner som det kalles her, opp under Nye og emner med nye kommentarer dukker opp under Uleste. Eneste er at jeg ikke får varsler om nye kommentarer i emner fra gamleforumet. De dukker bare opp under Siste. I bunn av hvert emne kan man evt justere varsler for det emnet.

Jeg klikker på “Siste” hver gang jeg stikker innom forumet og da ser jeg det som har skjedd siden sist - i alle tråder.

1 Like

Siden Datagjengen fikser dette, så tar vi et annet rom😂 info kommer, det blir nok på BL stand tenker jeg.

2 Likes

“Siste” fungerer av en eller annen grunn dårlig når jeg veksler på å logge inn fra forskjellige enheter, så flagging av Nye og Uleste er å foretrekke. :slight_smile:

Hei
Jeg har nettopp meldt meg inn, og har noen kommentarer om innmeldingsskjemaet:

  1. Det virker unødvendig med fødselsdato, hvilket vel også regnes som personsensitive data i hht. Datatilsynet. Mulig dette har med verifisering av alder å gjøre. Men siden det er fullt mulig å “jukse” på datoen, kan dette like gjerne løses med en checkbox som sier noe sånn som “er du fullt XX år”.
  2. Verifisering av email: I 2008 ble reglene om toppnivå domenenavn opphevet. Det ser ut som om Brikkelaugets innmeldingsskjema fortsatt krever at de gamle reglene overholdes, 14 år etter at standarden ble endret. F.eks. ble ikke min foretrukne email adresse godkjent da den har top-level .world.
  3. Siste side i påmeldingsprosessen mangler en knapp/link for å gå tilbake til Brikkelaugets hovedside.
  4. Flere betalingsmetoder. F.eks. betaling med kort, eller Klarna. Men, det er mulig at disse løsningene er for dyre, så jeg skjønner den.

:slight_smile: Roald Andresen