Verdt å besøke Legoland?

Det begynner å bli noen år siden jeg var i Legoland sist… Sikkert rundt 20 år… Og i år snakker vi om å kjøre Danmark rundt i ferien, og tanken om å besøke Legoland dukket så klart opp.

Så her er spørsmålet: Er det verdt å besøke Legoland for to voksne, 27 år, uten barn? Eller for jeg mer igjen for å ta pengene jeg sparer ved å ikke dra å legge dem i å kjøpe meg et kult Lego-sett i en Lego-store en annen plass?

Jeg har forstått at karusellene er siktet mot barn alle sammen, ikke at jeg er spesielt glad i karuseller så det er ikke noe stort tap. Men hva er der å gjøre og oppleve som er verdt inngangspengene for to voksne alene?

Jeg var i Legoland i fjor høst med en kollega - to godt voksne menn som storkoste seg der over to dager! :laughing:
Fantastiske legobyggverk overalt, masse å se på, vi stod lenge mange plasser for å få med oss alle detaljer og funksjoner. Gode spisesteder med øl/vin gjorde også stemningen god. :sunglasses:
Anbefales på det varmeste! :smiley: (vel og merke bare hvis BEGGE er interessert i Lego)

Tja, er vel kanskje en av de få som ikke er så begeistret for Legoland i utgangspunktet… hvis været og selskapet er bra så er det artig. Blir litt hva man gjør det til. Var der i fjor vår for første gang på over 30 år, og etter et par timer følte jeg Legoland var dekket for de neste 30 også. Ble allikevel en tur til etter Skærbæk siden det var mange andre fra Brikkelauget som skulle innom, og det var langt mer moro når vi var en gjeng.

Miniland er ok, men det tar jo ikke så lang tid å få sett gjennom, og det er jo endel artige skulpturer rundt omkring. Er det lenge siden man har vært der og begge er interesserte i LEGO så greit nok, da kan man krysse det av listen. Neste gang anledningen byr seg vil jeg nok vurdere å heller legge pengene i LEGO.

En er alltid klar for legoland…
Jeg syntes det er best uten barn (og mener det…av egoistiske årsaker…)
Da kan du se hva du vil så lenge du vil, gjøre det du vil når du vil og kjøre så mye du vil (så lenge du holder deg inne aldersgrenser…)
Jeg syntes det er fasinerende alle byggverk og utstillinger, spesiellt safaribiler, og alle de flotte byggene ved båtene. Miniland er gøy med alle de kjente stedene, og ikke minst alt de har rundt omkring i parken.

Så ja verdt tuden OM du liker lekeparker etc.
Butikken har sjelden supertilbud, men utvalget er meget bra.

Jeg er en av dem som gjerne drar dit både med og uten barn. Men jeg liker karuseller også :laughing:

Det er som regel mulig å få gratis inngang for minst en i følget om man passer på. Hjemis har hatt før, og nå mener jeg jeg har sett plakater for Lille Høvding pølsebrød, og jeg TROR det var voksenbillett. Verdt å sjekke?

Akkurat som jeg selv skulle skrevet det!
Jeg er ikke superduper-begeistret for LEGOland, men når jeg er innom med andre LEGOentusiaster er det kos å tusle en tur i parken :slight_smile:

Kort oppdatering.

Vi havnet til slutt i Legoland. Må si at det var ok, men ikke for spektakulært… Likte godt en del av utstillingene og modellene. Et par av karusellene var skikkelig gøy også. Butikkene var selvfølgelig veldig spennende. Endte ikke opp med alt for mye shopping. To julesett (Toyshop og toget) og et par Brickheads. Kronekursen gjorde at det ikke lønte seg noe, så vi gikk for sett som vi ikke har sett eller er vanskligere å få tak i.

Føler at parken burde få en større overhaling, både av modeller og karuseller, for å komme opp på nivået som Lego ligger på nå. Men det var en kjekk dag så alt i alt var det gøy :slight_smile:

Er Legoland Billund også drevet av Merlin? Underforstått; er VIP-kort gyldig der?

VIP kortet kan ikke brukes i Legolandbutikken dessverre.

Godt å lese…for jeg glemte å bruke det :stuck_out_tongue: