Verdens sterkeste non-LEGO differensial for LEGO. Testet ut.

Verdens sterkeste non-LEGO differensial. Jeg fant denne som jeg legger som et tips til MOC byggere av veldig store modeller. Denne er kun ment som et tips og det er ikke jeg som selger den og av den grunn så legger jeg den under byggediskusjon.
Den står det at er testet ut og virker bra.
Jeg skal faktisk kjøpe den selv til å ha i nødsfall.

( beklager at jeg ikke la denne i off-topic, men tenkte ikke på det )
shapeways.com/product/F4ZPC … Id=7326081

Her er en annen høy moment diff som er eksakt samme størrelse som LEGO sin men den er for 4tannhjul på innsiden, noe som gir mye mer dreiemoment. Den er riktignok ikke original lego men en original LEGO kan brukes i stedet men denne har høyere dreiemoment. I den forstand blir det som å bygge original LEGO siden man like gjerne kan bruke LEGO sin men min MOC som jeg holder på med nå er så tung så jeg takker ikke nei til mer moment. Den skal jeg kjøpe den utested fordi bare koster 5€. Dessuten er det “money back garantee”

Jeg skal gi tilbakemelding på forum. Her er link. shapeways.com/product/5T4YB … d=57242536

Non-LEGO… byggediskusjon?? Plastikk-avfall.

Din påstand. Jeg har handlet masse fra Shapeways før, den gang modelljernbaneting, og kvaliteten var det overhodet ingenting å si noe på. Bare supert. Så hvorfor skal det være avfall? Det blir som å si at et feks eksosanlegg som er repordusert fra en annen leverandør enn for eksempel VW eller Volvo bare er dritt?
Eller jeg kan si at hvis du bare bruker LEWIS bukser så ar alle jeans som ikke er Levis da er det stoffavfall.
Kan jeg få spørre deg om noe?
Har du kjøpt noe derifra selv sånn at du kan uttale deg på egne erfaringer? Hvis ikke så har du ikke grunnlag for å si noe om kvaliteten. Da er det dine fordommer som du prøver å si at er fakta.
Men jeg har handlet MASSE fra Shapeways selv om det ikke var LEGO jeg handlet så jeg kan uttale meg om generell kvalitet fra Shapeways i flere forskjellige materialer. 98% var nylonplast, kalt “stong ang fliexible”. Men jeg har også handlet ting i stål, sølv og gullforgylt og to andre typer plast. Gullforgylt er ikke å anbefale men alle de andre - 10 tomler opp.

Hvis det er tegnet riktig så skal dette være sikre saker å kjøpe. Jeg skal gi tilbakemelding når jeg får det.

Det er lite “reproduserte” deler i bildelmarkedet, stort sett handler det om at samme leverandøren som solgte delene til VW eller Volvo selger akkurat de samme delene i akkurat samme kvalitet til en bildelgrossist, som så pakker delene i sine egne esker, og skriver på hvilken bilmodell de passer til.

Shapeways har blitt testet av AFOLs. Toleransene er for grove, så det er ikke mulig å få samme clutch power hver gang.
Du kan beregne toleransen litt trang, da risikerer du at du trenger hammer for å få på plass delen.
Du kan beregne toleransen litt vid, da risikerer du at delen ikke sitter særlig godt, men det kan fikses med litt løsemiddel. Da får du riktignok ikke løs delen noensinne, men det er ikke sikkert du synes det er så farlig.
Beregner du toleransen akkurat risikerer du at delen blir for trang for at en femåring kan sette den på plass (krav til original LEGO) eller at du ikke kan løfte bygget ditt uten at deler faller av.

Technik-deler kan gjerne sitte litt løst så lenge de blir holdt på plass av genuin LEGO på alle kanter.

Ellers er det viktig at du er klar over at hvis du ønsker å delta i konkurranser i Brikkelauget eller andre RLUGs, så må du oppgi om du har brukt noe som ikke er original LEGO.

Nei takk. Dette er et LEGO forum. Når du ikke klarer å holde deg til off-topic så lar du være. Putt det heller på FB-bloggen din. Det holder nå.

Det blir spennede å se. Jeg har råd til å tape en diff til 5 euro. Virker den ikke så buker jeg LEGO sin. Om noen HATER non-LEGOdeler som hjelper til litt på bygging av EKTE LEGO så kan de respektere dem som godtar noin-deler, for ellers kan ikke jeg respektere dem som ikke kan fordra det.

Prøver du seriøst å irritere oss?
Gå til off-topic som omhandler ting som er annet enn tema LEGO.
Topic her = LEGO
Off topic = alt annet

Kan du ikke løse det med ekte LEGO klosser, så har du ikke funnet riktig løsning.

Ytterst sjelden jeg lar meg irritere eller blir sur, men kjenner det er nok nå av tøys på forumet.

Rottenikken: Nå går du dessverre over streken. Jeg gjentar: dette er et LEGO forum, drevet av en offisiell LEGO forening for voksne folk og ikke en barnehage! Det handler ikke om å hate andre deler eller merker, det handler om å oppføre seg etter våre retningslinjer og holde seg til tema. Dette forumet er Brikkelaugets hovedkommunikasjonskanal og du fyller den til stadighet med innhold som synes lite meningsfylt. Misforstå ikke, vi er glade for å se folk poste ideene sine fra tid til annen og vi vil jo ha (relevant) aktivitet, men vær klar over at dette er ikke din private tumleplass, det er foreningens ansikt utad. La meg slippe å gjenta meg selv flere ganger, da blir jeg relativt irritert.