Veldig sen postgang fra tyskland på selger fra bricklink.

Har bestilt lego fra 2 selgere i tyskland som ble sendt derfra 28 og 29 november som forsatt ikke har
kommet fram.Har valgt forsikring på begge ordrene så jeg får vel igjen pengene hvis de har blitt
borte.Har også varslet de i dag da det er 6 uker siden de ble sendt fra tyskland.
Jeg har hørt noen her har uttalt at det er en “tollbarriere” der som kan forsinke post derfra men ikke
så mye som 6 uker ?.
Jeg driver å bygger opp modell av huset vi solgte hjemme til PKH 2017 og jeg er avhengig av delene
kommer opp før frist MOC som er 1 mars i år.
Er ferdig med kjeller og MOC blir på 96 x 64 knopper.
m.finn.no/realestate/homes/ad.h … e=83455512
:confused:

Har du fått sporingsnummeret?
Tyskland sender som regel alt med rekomandert om man ikke ber om no annet :slight_smile:

Sporingsnummeret på den ene sendingen har jeg men ikke den andre venter til i kveld
til de svarer på bricklink hvor min ordre har blitt hen.
Tracking-Code for this side:
deutschepost.de/sendung/simpleQuery.html
RE031305223DE
Sendt fra tyskland 29 november.
Svar med google oversetter til norsk :
Sendingen ble overlevert på 30.11.2016 i internasjonal logistikk sentrum Frankfurt for å bli videresendt til det nye landet. Sporings til destinasjonslandet gir ikke data link til sporing av Deutsche Post AG. Mer informasjon gir også posttjenester i destinasjonsland på egen hjemmeside.
Til info tok det under 2 uker fra jeg bestilte et F7 santa fe model togsett fra usa.
Så det er kortere sende tid fra usa med luftpost mot tyskland.
I de fleste tilfeller har det tatt ca 2 til 3 uker å sende fra tyskland.

Jeg hadde ringt Posten og masa. Mest sannsynlig ligger pakkene dine og og venter på gjennomgang i tollen eller noe slikt.
Har skjedd meg før og da hjalp det og ringe.

Om ikke Posten finner den i Tolla si, så må de du kjøpte de av sette igang erstatning for bortkommen pakke :frowning:
Siden det er avsender som har ansvar for pakken frem til den er levert.

Har aldri opplevd til dags dato at en pakke har blitt borte i posten har da tross alt over 400 bestillinger fra bricklink som alle har kommet fram + over 100 bestillinger fra England på dataspill.
Skal ta å ringe posten i morgen etter jeg har fått svar fra avsender.

sporing.posten.no/sporing.html?q=RE031305223DE
Siste status
Bring/Posten har foreløpig ikke mottatt hendelser for denne sendingen
Detaljer
Kollinummer: RE031305223DE
Sendingsnummer: 70300491951239920
Antall kolli: 1

Produktnavn: REKOMMANDERT BREV FRA UTLANDET
Vekt: -
Mål: -

Da ligger den enten i transitt til Norge eller blitt tatt ut til tollkontroll før den ble registrert i Postens systemer. (Eller blitt borte på veien)

Har fått beskjed fra avsender at den kom til Norge 30 november.Skal kontakte posten på mail når jeg kommer hjem i natt fra jobb.
Har heller ikke fått slip i posten om å hente pakken på min post i butikk på tveita.
Så pakke må være en plass…

Jeg har bestilt mye fra en selger i Tyskland. Han sender med billigste sendemåte uten sporing. Det har alltid gått kjempefort, og rekorden i høst var fem dagers leveringstid.

Men de to pakkene som ble sendt i starten av desember kom først forrige uke, så det er tydelig at det går litt tregt derfra nå ja! Begge har også vært i tollen i Norge for sjekk, så kan være der det ligger også.

Da ville Postens sporing sagt det. Meldingen de viser tyder på at pakka ennå ikke har kommet til Norge (ev. ble MIA). Kanskje ble den sendt til New Zealand i stedet? Det har jeg også opplevd…

Min på posten.no sier:
Ikke ankommet Norge enda, forventet levering fredag

Har sendt melding på dette til posten i natt venter på svar.
:question:

Vis den ikke har ankommet norge, så har vel ikke posten noe med den å gjøre enda? Eller hva sier du Sjanten?

Den ene selgeren på bricklink påstår at sendingen ankom norge 30 november.
Håper på svar fra posten i morgen.
Sende tid til norge nærmer seg det det tok å sende fra usa til Norge med landpost det tok 7 til 9 uker når jeg bestilte modelltog fra usa…på 80 - 90 talet.

Jeg har opplevd et par ganger at dette ikke stemmer. Da har ikke pakkene blitt registrert i sporingssystemet før etter de har vært til kontroll. Tror jeg skrev om det på forumet sist det skjedde meg, skal prøve å lete meg tilbake til det innlegget.

Edit: Fant innlegget - Pakker fra utlandet

Her er svaret jeg fikk fra posten i dag :
Første er han som påstår at pakken ankom norge 30 november :
Hei.

Takk for din henvendelse den 11.01.2017.

Vi beklager at din sending ikke er kommet frem.

Rekommanderte sendinger fra utlandet vil ikke bli registrert før ved ankomst postkontor eller Post butikk.

Sendinger som krever tollbehandling vil bli ankomstregistrert ved terminal og får ulike hendelser ut i fra hvilken tollbehandling som kreves.

Vi anbefaler at du tar kontakt med avsender slik at det blir fremsatt en etterspørsel. Det er avsender som må fremsette etterspørsel og som normalt vil ha erstatningsrett.

Med vennlig hilsen

Mina
Kunderådgiver
Posten og Bring Kundeservice
Tlf. privat: 04004 Tlf. bedrift: 04045

posten.no
Bring.no
Den andre er ikke sikker på det kommer av sen postgang osv :
Hei.

Takk for din henvendelse den 11.01.2017.

Vi beklager at din sending ikke er kommet frem.
Vi anbefaler at du tar kontakt med avsender slik at det blir fremsatt en etterspørsel. Det er avsender som må fremsette etterspørsel fra avsenderland, og som normalt vil ha erstatningsrett.

Med vennlig hilsen

Mina
Kunderådgiver
Posten og Bring Kundeservice
Tlf. privat: 04004 Tlf. bedrift: 04045

posten.no
Bring.no

Har sendt videre denne beskjed til avsender i tyskland ved å bruke google oversetter.
Og dette er første gang på over 30 år at en pakke ikke har kommet fram.
:imp:

Du har sjekket på postkontoret?
Ellers er de jo ikke unormalt at pakker forsvinner.
I fjor var det 2 pakker som aldri kom, så avsender sendte på nytt :slight_smile:

Skal sjekke post i butikk der jeg bor i morgen med sporing nummer.

Begge sendinger har nå ankommet meg etter 8 uker tid.
Den siste var åpnet av tollen og det mangler en dør der
kan spør toll om de har funnet delen.
Avsender har spurt om det.
:wink:

Du må kanskje vente en uke med å sende spørsmål om det. Men skader ikke å gjøre dem oppmerksom på at noe mangler. :wink:
Det var i alle fall slik det var med meg da jeg kjøpte 6990 monorailen.
Tollen hadde sjekket og glemt å legge ved baseplatene og instruksjonen.
Fikk heldigvis de igjen.