Veiplatene forsvinner!

Leste akkurat en artikkel på Promobricks https://www.promobricks.de/lego-city-strassenbauplatten-2021/108398/ der de forteller at vei-baseplatene på 32x32 nå forsvinner - og blir erstattet med byggbare veiplater på 16x16. Dette må da bli veldig trangt nå som bilene stort sett er 6+ brede…? Og ikke har de en løsning for svinger heller, tydeligvis… Hmm… Jeg er usikker på om dette er et framskritt…

Heldigvis har vel Brikkelauget et ganske stort lager av veiplater til fremtidige utstillinger - disse er mye kjappere å legge ut og befolke!

Men det er nå kanskje på tide å hamstre veiplater hvis man bruker dem i egne layouts…

Jeg har sett den også, og har hørt rykter om at det ligger tynt an for baseplater lenge. Hva angår veiplater, så har LEGO for lengst produsert varianter både i papp- (allerede utfaset) og teipformat. Det gjenstår å se hva det endelige resultatet blir, for den mock-upen ser ikke bra ut!

Det blir enklere å velge bredere veier når du bygger veiene selv, det går ikke an å utvide veibredden på dagens veiplater.
Hvis Brikkelauget vil velge en feltbredde på 10 studs vil ikke det være noe problem.
[/quote]
Og ikke har de en løsning for svinger heller, tydeligvis…
[/quote]
Jeg forventer at det kommer makaronitiles i større radiuser når dette systemet lanseres.

Så det var diskusjon på YouTube i en LIVE sending for et par dager. Dere kan se den her: youtube.com/watch?v=41J6iuiQxnw

Selv har jeg ikke gjort meg opp noen meninger enda. Foreløpig har jeg kun de gamle veiplatene fra 80 tallet. Så vurderer å kjøpe noen av de som er i salg nå for å ha den muligheten.

Ny video ut med mer info:
youtu.be/BEIA7lXwIAE