Vågsallmenningen 10 i Bergen sentrum

Hei!

Mitt 4. modulprosjekt; Vågsallmenningen 10 i Bergen sentrum. Et fantastisk flott bygg i hjertet av Bergen. Brann i taket i 2008, deretter restaurert. Vant fasadeprisen 2012. Inneholder i dag brillebutikk på gateplan og leiligheter oppover i etasjene.

ba.no/bilder_video/bilder/article6107994.ece

bt.no/nyheter/lokalt/Vil-bev … 96931.html

Har brukt 2 kvelder på å gjenskape i LDD men sliter med hjørnet som har 45 graders vinkel ifht resten. Ser ut til at det må lages on site in real bricks når den tid kommer, det samme med takkonstruksjonen og vinklene på 27 grader.
Som vanlig har jeg ikke heis eller trapper mellom etasjene men det er ikke noe problem å installere når det bygges i klosser. Det samme med inventar. Blir for knotete å holde på med i LDD…

Sjekk ut mocpages.com/moc.php/328978

Bare å ta et bilde å laste opp det, så får vi se

Bra de valgte å ta vare på fasaden selv etter brannen.
Har vært i Bergen en god del på 90-tallet (var sjøforsvaret i litt over 4 år) og husker godt det blå huset der.
Det er jo som skapt for å lage modulhus av :slight_smile:

Så tragisk at jeg ikke klarer å laste opp skikkelige bilder… Prøvde å få dem ut på Flickr også men det gikk heller ikke… Teknologien har tatt meg igjen så det synger etter…

Har du facebook så legg de der, gjør jeg. Raskeste måten å få de ut på.

Modellen din ser virkelig lovende ut! Har også bodd i Bergen og skjønner godt at du har valgt dette huset.

Enig, veldig lovende. Tror også den bare vil bli bedre når du får eksperimentert litt utenfor LDD. Gikk over Vågsallmenningen i dag og tok en ekstra kikk - det er virkelig en bygning som er som skapt for å bygges i Lego :slight_smile:

Flott bygg og bra det også bygges noe fra andre steder enn feks Oslo. Er dette starten på noe en hel rekke av hus? Flott hvis vi får se noen kjente hus eller bygninger fra Bergen på eventet i Telenor Arena i november :wink:

Flott valg av bygg! Gleder meg å se det i lego! :slight_smile: