Utviklingen av LEGOsett over tid

Jeg kunne tenkt meg noen LEGOsett i et glasskap, som viser utviklingen av LEGOsett. Primært minifig-skala, fra denne kom fram til dagens sett.

Jeg ser for meg fire til seks sett som viser denne utviklingen, og det er en fordel at settene er “like”. Dvs, ikke en borg, en bil og et romskip, men feks fem politibiler gitt ut på forskjellige tidspunkt. En fra 70-tallet, en fra 80-tallet osv

Settene bør ikke være for store, og årstall er ikke viktig så lenge de viser “trenden” fra en gitt periode.

Om noen skjønte hva jeg var på jakt etter, ønsker jeg altså tips til aktuelle sett - jeg er ikke på jakt etter å kjøpe, kun tips til en liste :wink:

En ide er de forskjellige Lego trailerne:
10156/2148
4000022 (lykke til med å finne den til en god pris riktignok)
Traileren fra 60097
6692

Den skjønte jeg ikke mye av…! :blush:

MEN, hva med å bruke politi- eller brannstasjonene? De er det mange av og ALLE har jo hatt dem + at de er meget gode og beskrivende for utviklingen, inkludert både figurer og biler/kjøretøy.

Jeg tror det beste tipset må være å se etter noen politibiler eller brannbiler. De har jo kommet ut i en hel haug av utgaver omtrent hvert eneste år opp igjennom tidene. Da kan du nesten ha en for hvert år eller hvert iallefall hvert femte år opp igjennom.

Ta iallefall bilder når du kommer til det punktet at du gjennomfører dette, kan være veldig interessant å se en slik linje.

Prøver sånn da:)

[set]10156[/set]
[set]2148[/set]
[set]60097[/set]
[set]6692[/set]