Utstilling / Exhibition

Påmelding av MOCs til utstilling kommer senere, men ønsker allerede nå å få en liten oversikt over hvikle store utstillinger/modeller det er som kommer. Dette for å lette arbeidet med å planlegge utstillingen.
Post i denne tråden, eller send meg en melding om du ønsker å holde modellen din hemmelig :slight_smile:

Registration of MOCs for exhibition will come later, but I want to get a small overview of the major exhibitions / models that are attending. This is to facilitate the work of planning the exhibition.
Please respond in this thread, or send me an message if your model is a secret :slight_smile:

  • MOC-by - størrelse ukjent - Ansvarlig alle og Freddie
    — Flekkeby stasjon - 3x4 baseplater - Bloom
  • Middelalderlayout - 20x5 baseplater / 5x1 meter - Ansvarlig: alle og AasmundN (Diskusjonstråd)
  • Lord of The rings MOC - 3x14 baseplater + plass til MOC/sett - Ansvarlig: AasmundN og Olav
  • 4 stk RC beltebiler - lauget sine på et flatt område - Ansvarlig: Skriblez (?)
  • frauenkirche - 3x3 baseplates - Ansvarlig: Holger
  • Tog-mocs - 3x6 meter - Ansvarlig: Holger
  • Egen moc - 1,5x1,5 meter - Ansvarlig: Webizz
  • Arendelle - 15*8 baseplater - Ansvarlig: Arild
  • Radiator by - 5*12 baseplater - Ansvarlig: Arild
  • Space MOC-layout - ukjent - Ansvarlig: mrfuture
  • Space originale modeller - 5x85 baseplater - Ansvarlig: Søren

Jeg og Olav/Norlego bygger Bree fra Lord of the Rings. Den blir på ca 3x14 baseplater. Jeg tenker denne kan stå på et eget LOTRbord med andre LOTR MOCs og sett.

Etter planen kommer jeg med en layout kalt Brikkevær. Ikke helt kontroll på størrelsen ennå, men i størrelsesorden 26 store baseplater (4848). Kommer med mer nøyaktig lengde i løpet av julen, antar jeg.

Forventer å stille med noen av de forslag til Innovasjonssenter og grønn fjellhageby som blir premiert på Mountain brick 2018.
Det kan maks bli 11 baseplater 32x32 som kan stå enkeltvis ved siden av hverandre.
Men hvor mange det aktuelt blir er avhengig av hvor mange konkurranse forslag som blir presentert på Mountain brick 2018.

kletvoldlego/Mogens

Kommer til å ha med 2-4 treleker.
10-20 1:87 HO-scale biler.
En større 1:43 Chevrolet bil.
Kanskje noen MOCs også, avhenger av hvor mye jeg får med meg.

Alt er selvfølgelig produsert av LEGO. :slight_smile:

Brikkevær: 96352 studs / 311 vanlige baseblater / 27,33 store baseplater / ca 77285 cm.

Det blir nok en form for Space i år også.
Ingen mål pr nå men oppdaterer senere.

Mulig snakk om en Saturn V på rampe hvis alt går etter planen.

Maico har lovet at hente mine bidrag til PKH, så hvis han stadig gør de, vil jeg gerne være med i et fælles layout med en moc på 4x4 bp. Det er en vandmølle med grønt område. Det har ikke behov for vej, men der kan gerne køre tog forbi.
Tager også med 9 GBC moduler. Om det glipper med Maico, blir det ikke mye, jeg kan medbringe. Rejser med fly.

Ved siste opptelling så ble middelalderlayouten 30,5 x 4 baseplater stor (7,6 x 1 meter).

Oppdatering:

Ca. 10 treleker, de minste er på størrelsen 20x5x5cm, noen større og en på 40x10x10.
HO-skala biler: 30-40 stk. (De er på størrelse med små lekebiler, 1:87 størrelse)

2 små mosaikker, 8x16 studs.
Star Wars MOC, rundt 32x32 studs
Mindre MOCs rundt 6x20 (Den ene skal henge)

5 prototypebrikker (Disse tar veldig lite plass, kanskje 5x10 studs)

Oppdatering av AasmundN og min Lord of the Rings Bree-layout:

Lengden er ca 2,95 meter (368 studs). Bredden er ca 0.6 meter (80 studs).

Trenger ikke melde på MOC når jeg er en del av middelalderlayouten? Eller skal vi melde på hver individuelle del ?

Du trenger ikke melde på din del, men om du ønsker MOC-kort for din del og/eller deltagelse i noen av konkurransene, må du melde på din del :slight_smile:

harald-

Jeg har skrevet om dette i «Utstilling av Star Wars-modeller PKH 2018», men tenker at det passer bedre å ta det med på den generelle utstillingen og tar det opp her.

Jeg har lyst til å ta med meg 6-7 innrammede fotografier av lego-snøtroppere i fri dressur, som har vunnet en konkurranse. Jeg har lyst å gjøre litt ut av det, skrive litt om bildene og f.eks. ha med lego-motivet satt opp som på enkelte av bildene og utstyr for fotografering av små legomodeller som lysboks, kromt ark og små fotolys.

Er det ok om jeg bruker litt plass langs en vegg i gymsalen til å henge bildene på og noen bord for å sette modeller og utstyr på?

Eks. på bildene og utstyret:

[size=60]lego_movie_cast by Einar Baggerud, on Flickr[/size]

[size=60]lego_movie_cast_set by Einar Baggerud, on Flickr[/size]

[size=60]Dont panic by Einar Baggerud, on Flickr[/size]

  • Einar Baggerud

Hei, Einar!

Det tror jeg ganske sikkert vi skal klare å få til. Nå husker ikke jeg sånn i farten om du var på PKH i fjor…? Men der hadde vi en krok i gymsalen der vi hengte opp noe svart tøy på veggene og hadde en liten fotoutstilling, faktisk. Så vi gjentar gjerne det i år. Birgitte (birgburg på forumet her) hadde med seg mange veldig stilige bilder, men jeg vet ikke om hun tenker å gjøre det samme i år.

Takk L@go :slight_smile:

Jeg var med i fjor, og ble inspirert av hennes bilder til å forsøke å lage noe interessant ut av mine bilder.

Ett nytt spørsmål:
Jeg har tenkt å begynne å skrive litt om bildene, settene og moc(ene) jeg skal ha med meg. Er det noen standard layout, ev. med logo, eller retningslinjer vi skal bruke på lapper med informasjonstekster for å legge ved objektene på utstillingene?

Nei, jeg tror ikke vi går så langt - jeg hadde med meg noe til mine egne bilder i fjor, men det var det jeg selv som bestemte hvordan skulle se ut. Kjør på!

Tenkte å ta med min 60-70 talls utstilling som tidligere år. Er det fortsatt interesse for det?

Har også «jentemodellene» som fikk masse oppmerksomhet i fjor, dvs. Scala.

Ellers av andre ting jeg har, som kanskje kan være av interesse

  • Ship in a bottle
  • Disneyslottet
  • Women of Nasa
  • Women scientists
  • Diverse architecture