Utstilling av MOC-by

Første utkast!

Venter fremdeles på størrelse på Baards stasjon. Også, jeg vil vite hvor mye plass som trengs til oppstilling av tog.

Hvor mange tog er det som bringes? Hvor lange?

Jeg får 2 baseplater med litt forskjellige MOCs, hjørnebygning høyre side. Fint om baksidene ikke vises.

Jeg kan bidra med to bygninger, begge på 2 stk. grunnplater.

Tanken er at vi skal kjøre mange ulike tog på den tosporet banestrekning rundt MOC-byen.
At vi veksler mellom de ulike tog slik at alle som stiller med togsett og/eller lok+vogner får mulighet for å kjører på de lange skinner.
Og imellom kjøringen “parkerer” togsettene på driftsbanegården i MOC-byen.

Hvor mange ønsker å være med på å kjører tog rundt MOC-byen?

Og hvor mye plass trenger dere på oppstillingsplassen til hvert togsett/lok+vogner regnet i skinnelengder hvor en skinnelengde er på 13 cm?

Hvor mange togsett/lok+vogner stiller dere med? Og er noen av disse med 9 volt motor som trenger metalskinner?

Og til Freddie - blir en eller begge spor rundt MOC-byen anlgt med 9 volt skinner? Og har Brikkelauget det nødvendige antall skinner og penser?

Kom gjerne med tilbakemelding før lørdag 21. april.

kletvoldlego/Mogens

Tar gjerne med “regnbuetoget” mitt i år også. 18 vogner + lok
Tenkes kjørt med Buwizz
Har kjøpt også PFx brick, men ikke rukket å montere + prøve ut denne enda, kan ta den med om det er interesse for å se på løsningen
Kan ta med Flåmsbana om det er interesse for det
Tar med cargo tog type Grenland rail med 3 stk container vogner

2x1 baseplate tårnbygning

Jeg trenger et spor som er 64 knopper langt evt. et sidespor for å parkere min MOC
i år som er en stor transport vogn med 4 boggier i vær ende.
Vognen er lastet en kontinenter som er 24 knopper lang med skrift Paa kloss hold 2018 som er snotet.
Vognen vil ta bort i ting som er nærmere en 8-10 knopper unna spor i kurve.





Vogna er en udvidet utgave av modell tog vogn marklin 4618 som jeg har laget den en del større
en original vogn med 3 akslet boggi i vær ende.

:smiley:

Bård - hvor lang er regnbuetoget - hvor mange skinnelengder trenger du til det? Kan du evt parkerer det i to deler ved siden av hverandre?

kletvoldlego/Mogens

Oppdatering!/Update!

The text for Legovolda’s area is malplaced on the image, and is supposed to be next to the small train yard, to the right.

There is only one more MOC I need the dimensions (and any eventual specifics) for, before I can place it in the layout, and that would be Warren Elmsmore’s contribution.


Kletvoldlego: Jeg er usikker på hva lauget har av 9V-skinner, for å ikke nevne strømforsyning. Ofte gjør vi det enkelt ved å kjøre batteritog. Jeg tror ikke vi har penser eller særlig med svinger heller, så her må det lånes!

AasmundN: Din MOC er ikke glemt, men jeg hadde feilmerket den i oversikten min. Det blir rettet opp så fort jeg får en sjanse!

Ser flotters ut :slight_smile: Godt jobbet :slight_smile:

Husk at min har overheng og burde ha en vei rundt hele bygningen :wink:

Melding fra Warren: Hans bidrag er et fyrtårn med 32x32 grunnflate - og det ville egentlig ta seg aller best ut ute i vannet. Eller i det minste i vannkanten :slight_smile:

Konge! Den blir stående sammen med Andy sine skip!

Det blir kjempebra.
Freddy, er det plass til å bruke et bord ekstra til hav hvis vi vil finne på noe mer knyttet til havet? F eks strand …

Jeg har vel ca 600 rette 9 volts skinner og nok
svinger og penser til å brukt i den layouten der.
Problemet er at nesten alt av skinner står hjemme oss meg ikke på lageret på Alnabru.
:exclamation:

Det vil jeg tro. Da legger jeg det inn i planen.

Hei, min seksjon er motsatt. Hjørnet på andre siden. Skal få tatt bilde i morgen.

Mitt hjørne kan stå både til høyre og venstre, men må ha hus som fyller hele plata i bredden på begge sider. Bensinstasjonen er større enn 32x32 knotter.

Det er veldig vanskelig for Freddie å planlegge en layout hvis ikke du er mer nøyaktig enn det :slight_smile: tell knotter!

Ska gjørra de se! :wink: Trudde jeg oppga størrelsen da jeg meldte’n på, men det var kan hende bare litt røflig det også. Teller i morra når jeg får tatt meg en tur ned til Legohuset.