Utfordring: trapper i 1.5-bredde

Her har jeg et interessant problem til dere: jeg må ha 6 trapper innen 9 knotter i dybde, dvs. 1.5-knott hver. Det skal selvfølgelig ikke være mer enn 6 plater høyt Laughing (ellers blir det ikke noe problem i det hele tatt).
What say you! Smile

En ting har jeg glemt å nevne. Siden trappene er lange, trenger jeg en løsning der man ikke trenger mange hundre 1x2-med-1-knott-jumper-plater. Ellers blir det nok det Bønna foreslo i MMS-en sin, dvs. hundrevis av sånne jumper-plater + tiles/plater.

Jeg kan ikke helt se hvordan du skal få det til uten å bruke “hundrevis” av noen slags brikker. Tviler på at den trappen du beskriver finnes som “BURP” Wink

Ideen var å bruke lange plater (f.eks 2x12) og tiles, og så noen få jumpere ett eller annet sted bak/under for å sette dem sammen og få 1.5-bredden.

Da glemte du å si hvor brede de skulle være. Hvis de skal være 12 brede, skjønner jeg at det blir en del 1/2-studs. Embarassed

Problem; hvis du hadde tenkt til å bruke 2x12 da blir jo ikke trappene “glatte” + at hvert trinn er nødt til å bli 2 plater høye?! Crying or Very sad

Skal det være noe gelender på siden av trappa? Eventuelt så kan du jo på en eller annen måte bruke jumperplatene der for så å bruke lange tiles i mellom. Men det finnes vel bare 1x10 tiles ? Eventuelt så må du bruke slike plater som har knopper i ene siden.
I følge mitt slagord så er ikke dette en umulig sak, det tar bare litt lengre tid før vi kommer frem til løsninga Smile

Det skal være mye bredere altså (ikke helt fastsatt, mellom 23 og 40), det er derfor jeg snakket om hundrevis av jumpers Smile Og de skal ikke være helt glatte.
Det går altså an å bruke tiles i midten, da blir antall klosser i midten redusert fra minst 6x6 jumpers + støtte til 6 jumpers + 6 tiles + litt støtte-plater som jeg allerede har, men nå er spørsmålet om det lønner seg. Det blir da også enklere å lage stabil støtte under, så jeg tror det blir dét.

Tiles er du i hvertfall nødt til å bruke ellers går det ikke!

Nei, man kan godt bruke jumpers istedenfor de røde tilesene på bildet mitt.