UNION PACIFIC MONSTER TEST TRAIN 1102010

Noe å lage med lego tog ??!.
[youtube]wbOvwvRbOxE[/youtube]

Jeg hadde vært rimelig lei av å vente om jeg kom til jernbaneovergangen og så kom dette toget…
Telte 100 vogner og så giddet jeg ikke telle lenger, var da gått nesten 3 minutter og det fortsatte i 6 minutter til :slight_smile:

Hvor mange vogner var det der?
Såg bare 3 lok foran og 2 lok bak? Var det kanskje noen i midten hvor jeg spolte over? Er kanskje ikke vanlig å ha ett lok midt inni toget?

Så en video på youtube med et tog som hadde seks lokomotiver først og deretter 81 vogner…elsker slike videoer, kan se de flere ganger bare for å kose meg!

Toget består av 9 lokomotiver og 299 vogner det er 3 lokomotiver i front 2 lokomotiver etter 99 vogner og 2 lokomotiver etter 99 vogner til og de 2 siste i enden av toget som er 3 mile langt som er ca 4,8 km langt godstog.
:wink:

Er det et forsøk på å sette Guiness-rekord eller noe sånt?

Har kikka på lignende film tidligere. Fasinerende greier. Må si jeg liker de lokomotivene der. Har laga et slikt i Lego

Er ett jeg har laga utifra å se på bilder av slike tog som en som heter Scott Wardlaw har laga :stuck_out_tongue:

Dette er etter det jeg har lest på nettet at det toget var et test tog grunnet at det er ikke lange nok sidespor langs linjen.
Tekst fra youtube :
The longest/monster Union Pacific double stack/intermodal train headed for ICTF, Carson, CA. (nine locomotives, 500 plus containers) I heard this is just a test train, so you won’t see this for everyday.

Train IDILBF 08 with nine GE units : UP 7454, UP 7419, UP 7462, UP 7800, UP 5318, UP 7792, UP 7773, UP 7667, UP 7680, departed 10:00AM, 1/8/10, Dit, Texas for ICTF, Carson/Long Beach, California. (arrived ICTF 4:30PM, 1/10/10)

Pent lokomotiv du har laget !.
:slight_smile:

Flott modell. Hvordan har du laga merkene?

De som liker å se på togvideoer kan jo ta en titt på denne. Loket i front burde være kjent. :wink:

Takk for det. Kan ikke ta på meg æren helt der, da jeg har gjort mitt beste for å prøve å kopiere en annens kreasjon utifra å se på bilder han hadde tatt av sine tog. Klistremerkene har jeg laga ved å finne logoer på google, mens flagget tok jeg fra ett bilde av en ekte utgave av dette toget. Ble noe rekkverk foran flagget på bildet jeg fant, så måtte redigere det endel i photoshop før det ble brukende.

Her er togene jeg har bygget utifra… Mange stilige tog å se der. Ellers beklager forstyrrelsen i tråden =)

Har likt tog fra usa i i mange år helt siden jeg fant bladet model railroader i en kiosk i kr.sand i 1982.
mrr.trains.com/
Har sittet å regnet på hvor langt dette toget blir hvis en bruker lokomotiv og vogner fra Maersk Container Train sett der loket er 41 knopper og vognene har en legde på 37 knopper : 9 lok x 41 knopper : 369 knopper og 299 vogner x 37 knopper : 11063 knopper som gir en samlet legde på 11432 knopper.
Da trenger vi 715 skinner å ha toget på som gir en legde på ca 92 meter.
:open_mouth:

Var det jeg lurte på… Om du hadde printa ut klistremerker selv, eller om det var noe dekalgreier du hadde kjøpt. Ser bra ut. Hva slags klistremerkepapir har du brukt?

Dette var da ingen forstyrrelse, og hvertfall ikke noe å beklage. :slight_smile:

wow det var mange vogner gitt 299, :mrgreen: men hadde Union Pacific Big Boy dratt de trur jeg det hadde holdt med 1 eller 2 big boy damp lock da, for det er jo verden største damp lock da :mrgreen:

Big boy lok 4014 puses opp nå så det blir drifts klart en gang mellom 2016 - 2018.
Da blir det største damplok i rutetraffik !.
en.wikipedia.org/wiki/Union_Pacific_4014
:wink:

Her er et enda lengre tog på 5505 meter :
youtube.com/watch?v=WFCAtf6 … aRv6zMsIkL
:open_mouth:

Det første jeg tenker på når jeg ser dette toget er hvorfor lager ikke LEGO kun vogner og lanserer dem? De fleste her har sikkert mange togsett fra før, så med mindre de vil utgi et nytt damplokomotiv, så er det vogner jeg først og fremst er ute etter. Hvert år kunne de gi ut en ny togvogn. Det ville gjort det enklere/billigere for oss som vil ha flere like vogner.

Det her er ikke lego vogner men minne Marklin ho vogner, lagget 3 mok eller hva de kalles er oxo marklin ho der, husker ikke om jeg har copyert bildene legoen jeg har kjøpt hit,
photos.app.goo.gl/8j7tCcGBk7KTo3KE6
photos.app.goo.gl/Trcm1Yw2kPdKPcwSA
photos.app.goo.gl/4kJwbej99Ds96cyz7
youtube.com/watch?v=QAn2-c6g6NY&t=41s