Unimog med ekstrautstyr v2

Bygd vegarbeidshenger flashende piler :smiley: Har bare litt finnisharbeide igjen :slight_smile:


Varsellys er skrudd på. Er også PF-lys på hengern


Batteri til flashene lys innebygd


Skiltet blir enkel slått ned, og støttebeinet er leddet


Kan kobles til kompressorhenger for å få strøm eller luft

Kompressor henger og snøfresen er vist her:
http://www.brikkelauget.no/diskusjon/viewtopic.php?f=3&t=3202

Vel, NÅ er jeg iallefall misunnelig, en sånn henger har jeg alltid ønsket meg (en ekte en da riktig nok :stuck_out_tongue: ) Bre bygget, har du loddet sammen lyset i den selv?

Faren min er elektro ingeniør, og laget fler små programerebare kretskort til meg, som
jeg kan velge programmer ved å vri en bryter.
Prosessoren har 8 utganger, altså 8 LED, og jeg kan styre hver LED.
Selve hovedkortet er lite, ca 2x4 cm :wink:

I modellene mine er ingenting av legoen borret eller defekt. Kun brukt deler som jeg kan tre
dem gjennom. Diodene får jeg tredd gjennom en technic-pin, selv om alle LED er lukket
med araldit for å beskytte dem og loddinger.
Noen kretskort har ledninger opp til 30 cm, som jeg har brukt på f.eks. 42009 mobilkran, for
å kunne blinke bak og forran.

Denne f.eks har 2 RGB, så jeg kan velge farger på dem i programmene. Disse diodene er litt
større enn enkel hvit. Men, samme størrelse på kretskortet :wink:

Så all skryt for dem til faren min :smiley:

Dette var bra Andrew, liker dette.

steinar

Klapp på skuldra til far Andrew Han burde jo bruke talentet sitt til å lage flere… plystre
:wink:

Syns dere dette ser bedre ut? Er turneble 4x4 bak, så pilen kan vris :smiley:

Det tok ganske mange timer å lage hvert set. Jeg spurte han om det var mulig å lage og evt
selge noen til Brikkelauget. Men, med kostnader på komponenter, LED osv + alle timene med
jobb sa han det verken var lønnsomt eller tidsmessig tilstrekkelig :frowning:
Men skal prøve å overtale han å lage 4-5 stk til etterhvert :wink: Vi får se om det ramler noen ut
i forumet her om det er noen til overs :wink:

Andrew, jeg har jo sett mange av dine modelle stå og blinke samtidig, veldig imponerende. ikke mindre imponerende med dette du viser her. Brick on!
Baard

Takk Baard :smiley: