Ukjent minifigur(er)

Det er hvis dagen for identifisering av minifigurer.
Merkelig nok så satt jeg selv på en del av de samme figurene som dukket opp hos stiane i en annen tråd.
I den esken jeg ikke hadde fått sortert.
Men denne overkroippen klarte jeg ikke å finne.
http://1drv.ms/1tihCG8
Det er noe Adventures, Fotball og Knights Kingdom i det jeg har funnet ut.
Men denne likner litt på en variant av Voldemort uten at jeg har noe som hinter innpå at det er Harry Potter sett i boksen. Har sjekket Brickset men ingen som likner under Harry Potter sett.
Men tror nok den kommer fra et annet sted. Men så har også tidligere eier lekt seg med å bytte armer og hender her også i tillegg til det vanlige.
Mulig det dukker opp flere her etter hvert.

[part]973psmc01[/part] fra [set]7128[/set] :slight_smile:

Og der var også den. Har sett scout trooper hjelmen også her men fant ikke så mye annet som minte om Star Wars.
Så noen andre deler som jeg har sett da jeg sjekket dele listen. 1 stk Scout Trooper bygget :wink:.
Skal prøve å samle resten av delene også.

Takk!

Har et nytt problem. Ikke akkurat en minifigur men noen gamle hjul.
Disse dukket opp i samme rotekasse som minifigurene.

[attachment=0]old wheels.jpg[/attachment]

De til høyre har jeg sett før og har en del av de i min gamle Lego fra barndommen.
Men den til venstere har jeg aldri sett før. Det er en 2x4 kloss med fast monterte hjul.
Man kan tydelig se at de sitter på en stang eller noe da midten på hjulet ikke beveger seg når man snurrer hjulet.
Jeg trodde neste step fra 2x4 klossen med av tag bare hjul var 2x2 med hjul på stang.

Vet noen hvor gammel og hvor den kommer i fra (sett)?
Har funnet noen veldig gamle klosser oppi der. Trodde først det var kopi men jeg har sett de under et tema om historikken til Lego.

Er det dette hjul med kloss som er utgitt i 1981 du mener :
bricklink.com/catalogItem.asp?P=4180c02
:wink:

De ser ut akkurat som de.
1981 det er jo da jeg holdt på. Ser ut til at de var i Basic boksene. Da var nok jeg i Space, Legoland(city) og Technic

Da var rotekassen lagt i poser og det dukket opp noen ukjente ting som jeg tror er skrot. Eneste jeg er usikker på er den gule saken.
[attachment=1]WP_20140826_004.jpg[/attachment]

Disse klossene dukket også opp. Hvor hører de hjemme? Det er Lego.
[attachment=0]WP_20140826_003.jpg[/attachment]

Både vasken og gjerdene er fra Fabuland.

Da tilhører de nok en eller 3 av de figurene jeg la ut for salg her.

Neste post :wink:. Noen som kjenner til disse technic motorsyklene?
De har slik trekk motor. De er ikke komplett men ser ikke ut til at det er ikke mange delene som mangler.

[attachment=0]Technic cycles.jpg[/attachment]

Jeg tror jeg fant den selv nå. Ikke rart jeg ikke fant den. Tenkte Technic men det var [setimg]8354[/setimg] [set]8354[/set]
Tidligere eier må ha hatt 2 av dem.