Tunge brikker

Hei,

hva finnes av litt tunge brikker? Har en bro som trenger litt motvekt for å stå stabilt, tror den trenger ca 4-500 gram. Tenkte å bruke togvekter/båtvekter (ca 50 gram pr stk), men de er litt vriene å få tak i mange av (bestilte nettopp 10 stk fra en bl-selger, men posten klarte å rote bort pakka…). Finnes det andre alternativer? Gjerne så tunge og små klosser som mulig (så det går an å bygge dem inn/skjule dem i et bygg), og ikke så altfor dyre/vriene å få tak i.

Hva med å lage et “kammer” av Lego (lukket boks) og helle i blykuler?

Ja, tenkte på en slik løsning. Men… det er jo ikke Lego, da… Nå bruker vi riktig nok hyssing allerede i broa, så den barrieren er på en måte allerede brutt. Men vil jo helst bruke minst mulig ikke-Lego i konstruksjonene våre.

Ser den, men selve boksen/beholderen bygges jo av Lego, du har bare hjulpet vekten litt :slight_smile: Loddet i… Legoloddene er jo heller ikke “Lego”, de har bare puttet bly inni Lego :wink:

Jeg innbiller meg at 1x1 plate er det elementet som gir høyest vekt pr. volum.
Det går 2500 1x1 plater på 500g, og jeg ser det er flere selgere på BrickLink som tilbyr 1x1 plater til 6 øre/stk, som gir en totalpris på 150,- pluss porto.

Går det an å bygge inn motor/batteriboks som motvekt da? (Går utvfra at det er den motoriserte brua dere vil stabilisere?) Med lengst mulig vektarm skulle det kunne gjøre litt utslag, 500 gram er nokså mye plastik…

Ja, det er den motoriserte brua. Hjelper litt med motor og batteriboks, men trenger enda mer vekt. Får se i første omgang om det holder med de togvektene vi har, og så spe på med flest mulig klosser. Lengt mulig vektarm er selvsagt også viktig, problemet er bare av vi har en vegg rett bak.

Klarte ikke å finne tak i den 4.5 eller 9v boksen som man hadde til gamle tog, den du satt rett inn i stikkontakten. Den var jo BLYtung!! 15x25x10 studs eller noe slikt…
fra 70-80tallet… lego brand og alt!