TRU Event - lørdag 7 november

Stikk gjerne innom TRU Lagunen for å se mer av disse (Imperial March spiller i bakgrunnen…):

7 timers Legobygging på TrU er overstått det var veldig kjekt! Masse hyggelige kunder og bra trøkk hele dagen. Takk for muligheten, gjør det gjerne igjen!

Bygget 75105 Millenium Falcon & 75103 First Order Transporter til manges beunding. Blir nok en del Millenium Falcon under årets juletrær.

Takk til alle medlemmer i Brikkelauget som var med på å lage en flott dag rundt omkring i de ulike ToysRUS butikkene.

Fint hvis dere som var med kunne sende meg via PM noen få linjer om hvordan dagen gikk og ikke minst om samarbeidet med ledelsen i de ulike butikkene. Send gjerne også med et bilde hvis dere har det.

Jeg sender deretter en liten “rapport” til Lego slik at de kan få litt feedback fra oss mht våre erfaringer.

Mvh

Tosca

Jeg og Sjanten var stasjonert ut på ToysR us på Alnabru i Oslo

Med mange kunder og hyggelig prat om Lego både med kunder og oss i mellom :slight_smile:
Vi fikk også ett skattejakt skjema for en konkurranse. Som vi fikk barn og voksene med på.

Våres modeller bestod i 2 fra Empire strikes back (Snowspeeder og AT-AT)
og 2 fra Return of the jedi (Jabbas Palace og 10212 UCS Imperial Shuttle)

https://flic.kr/s/aHskpn9vdP

Morsomt var det jo at scenen fra Hoth i reklamefilm for de samme modellene gikk på skjerm bak oss av og til.

Jeg fikk lurt med meg JR på TRU i HAmar i går.
Vi satt midt i gjennomgangen i butikken, så alle som var innom fikk med seg bygging og aktivitet. Vi arrangerte skattejakt, bygget ett stort og ett lite sett. HAdde med R2D2 og AT AT.
Mange engasjerte foreldre, ivrige unger og utrolig positivt personell.
De ønsket besøk felre ganger, og skulle se om de hadde plass til litt Friends-MOCS. (greit å frigjøre et par kasser her…)

Frister til gjentagelse.

Jeg var hos TRU i Kristiansand. Siden det var begrenset med plass til utstilling avtalte vi at jeg ikke skulle ta med noen modeller.

Ble veldig godt tatt imot av de ansatte, arrangerte skattejakt, svarte på litt spørsmål om produkter og hjalp til med å finne julegaver utifra ønskelister. Mange barn som var veldig gira på skattejakten, så det falt absolutt i smak! Absolutt en litt alternativ dag for en som er vant til å sitte foran Mac’en hele dagen på jobb. :smiley:

Butikken fant også fram noen sett som jeg kunne bygge, men det var såpass trøkk mesteparten av dagen at det ikke ble tid til noe bygging.

Takker for hyggelig prat med to Brikkelaugere på TRU i Sandvika. De satt og bygde (langsomt :wink:) en Millennium Falcon - samme som jeg stod med under armen og skal ha som førjulskosebyggeprosjekt. “Ja, den er til meg selv.” :slight_smile:
Alltid morsomt å snakke Lego med andre AFOLer, og de var flinke til å argumentere for medlemskap i Brikkelauget. Får vel ut fingeren i år. Kanskje jeg også får laget noen innlegg med mine modulære byggeprosjekter…? Har noen MOD/MOCer som jeg er godt fornøyd med… :slight_smile:

Jeg og Skriblez befant oss på TRU Laguneparken i Bergen. En del bilder fra standen vår finner du her: https://flic.kr/s/aHskpgynfc

Vi bygde alle constraction-figurene, samt Millennium Falcon og Poe’s X-wing. For utstilling dro jeg med meg en steampunkifisert AT-AT og min nylig bricklinkede, lett modifiserte versjon av UCS 10030 Star Destroyer. Tror alt sammen falt i smak hos de mange som besøkte oss!

Vi rekrutterte et par nye AFOLs underveis og bidro med råd og tips til folk som var på jakt etter ymse LEGO sett og elementer, samt hint til konkurransen i butikken. Skriblez var spesielt giret på rådgivning på Technic-sett. :laughing:

Til tider hadde vi unger omtrent oppå bordet for å hjelpe til med bygging av Millennium Falcon. Ikke noen tvil om at vi bidro til mersalg der. Tror jeg også snakker på vegne av Skriblez: vi stiller gjerne igjen! :slight_smile: