Tromsø togstasjon.

Takker.
Åssen jeg får det til?
Trodde jeg hadde forklart det :slight_smile:

  1. Man starter med en ide hva man skal bygge: i dette tilfellet en togstasjon.
  2. Så søker man på internett etter inspirasjon. Her fant jeg en flott jernbane-side med masse bilder.
  3. Så var det bare å velge. Og siden jeg fant ett bygg som lignet i design på ett hus jeg allerede hadde bygget så var jo saken klar.
  4. Bestemme seg for ca størrelse. Siden bygget skulle være i Minifig-size så brukte jeg dører og vinduer til å vurdere størrelse på bygget.
  5. Startet med grunnmuren og bygget meg oppover. Dette bygget har jo ingen spesielle byggeteknikker, kansje utenom hjørnene, men det er jo forklart lengre opp i denne posten. Selve bygget har jo ikke mange detaljer så det var kjapt bygget.
  6. Så var det detaljene RUNDT bygget. Det tar straks litt mer tid. Og her er jeg enda ikke ferdig.

Det er jo også sansynlig at jeg bygger om stasjonen om jeg finner ut at jeg vil implementere en eller annen detalj. Men det er dette som er morro med LEGO, man kan rive ned og bygge opp igjen så mange ganger man bare ønsker :slight_smile:

Neste idé nå (sånn utenom flere detaljer til denne jernbanestasjonen) er ett bygg som er i samme stil som CC, MM og GG. Og jeg kommer nok til å bruke ovenstående teknikk på dette bygget også.

HOTELL!! Du mangler hotell! Med hotell er det masse viktige
detaljer … Resepsjon, lobby, forretningssenter med møterom,
gjesterom, bar, kaffesjappe, restaurant, offentlige toaletter,
kontor, klubb-lugar, sofakrok, billjardrom, spa, kjeller, utleie-
hytter, skumle ganger, turisttilrettelegging, reklameplakater,
kinosal, konferanse-senter, frysedisk, kjøkken, danserom,
ballsal, priser, parkeringsplass, sykkelstativ, mer turist-
tilrettelegging, budsjett, inntekt, lønn, ansatte, feriepenger,
møbler, kjøkkenredskaper, belysning, elektrisitet, strøm-
generator, kraftverk i byen, kalkulator, kassaaperat, fornøyde
kunder, trådløst bredbånd, datamaskin til kontoret og til leie
for gjester og kunder, suvenirbutikk, campingplass, utleie av
fiskestang og telt, ventilasjonsanlegg, skruer, muttere, spiker,
materialer, admistrerende direktør, vinduer, kiosk med brus-
automat, sykkelutleie og innlagt vann. Mulig jeg har glemt noe …

De rørene blei veldig bra Fønix! Artig å se at det tar mer og mer form.

Luza: takker!

Arkitekten: nå tror jeg du fantaserer litt vel mye :slight_smile:
… og du glemte kino, kirke, maling, sykler og motorsykler. Noe som foresten er ferdig laget allerede.
Hotell med café blir det jo med Cafe Corner bygget (kansje tilogmed flere i layouten). Og så skal det bli Market Street som har noen boliger og ett marked. Samt Green Grocer som også har butikk og leiligheter… Blir vel flere av både MS og GG antar jeg…

Har modulærisert plattformen nå slik at den er enklere å pakke bort frem til utstillinga. Vet ikke om jeg skal gjøre så mye mer med bygget. Blir vel mer litt add-on og stuff rundt bygget som gaffeltruck lastebil med noen paller på. Flere paller og gods som blir stående lved siden av stasjonen. Parkeringsplass blir det også på ene siden av bygget.

Var det forresten noen som la merke til de store lysmastene? Ikke de to som er på rampen men de som er langs skinnegangen?
De var bare noe rot-i-hop som jeg laget kjapt for å ha noe langs selve jernbaneskinnene…

Fonix startet opp med å bygge modell av Tromsø togstasjon og nå ser det ut til at det blir en hel BY !.
:open_mouth:

Gratulerer med bilde på førstesiden av Eurobricks.

Oh… det var jo morsomt.
Takker :slight_smile:

Kjempe flott stasjonsbyggning, og gratulerer med omtale på eurobricks.

Hva med og bytte ut dørene med dører som har dørkarm?

Takker!
Joda, jeg tenkte faktisk på slike først. Men de er så små. Og tenkte da på hvite karmer og sort dør selvsagt… skal ta en test å se hvordan det blir. De har jo samme dimensjon ellers så skal ikke trenge noe ombygging…