Trenger tips til kjøp av Lego

Hei.

Kom nylig ut av mine dark ages (rett over nyttår) og er bitt av basillen. Nå har jeg søkt litt rundt omkring på nett og etter hvert funnet en del steder hvor jeg kan kjøpe Lego. Men er fortsatt interessert i tips til hvor det er lurt å sjekke. Jeg har foreløpig kommet over følgende nettsteder som selger Lego av interesse (større sett og exclusives):

  • Legos nettsider (S@H)
  • Toysrus
  • Brikkehuset.no
  • Brapris.no
  • Coolshop
  • Bricklink

Finnes det andre gode nettbuttikker der ute? Og så bor jeg en times kjøring unna Bergen og lurte på om det finnes fysiske butikkker i området som er verdt å stikke innom.

Det gjelder å smøre seg med tålmodighet og vente på salg for de store innkjøpsrundene, i hvert fall. BR og Toysrus pleier å ha 25% av og til, Brio og Extra leker har av og til trått til med 40%… Ellers dukker det opp tilbud litt hist og pist, man må bare følge med… Hvilket kan være mer tidkrevende enn hva godt er.

Følg med her:

viewtopic.php?f=4&t=55&start=920

Her blir gode tilbud postet :smiley:

Evt. her om du er ute etter brukt:

viewtopic.php?f=4&t=847&start=100

Så kan man også finne noen gode tilbud på Finn.no enten sett eller løsvekt(les rotekasser med Lego).

Hyggelig med fler fra vestlandet! :slight_smile: Det trengs. I tillegg til de du ramser opp er lekestallen.no og pixamania.com faste sider jeg sjekker med jevne mellomrom. I Bergen/Åsane er det både BRleker, Brio, ExtraLeker og TrU som tidligere nevnt her har jevnlige tilbud. Følg med i nevnte tråd eller på butikkenes egne sider.

I Bergen sentrum finner du Outland som har byens største og beste utvalg av Lego, det aller meste av Exclusive sett og andre spesielle temaer som feks. Architecture. Outland ligger mellom tinghuset og Kløverhuset.

Vil også nevne lekekassen.no, de har endel sett til gode priser (rabatt på alle sett i forhold til S@H). De har også hatt et 35-40% på all Lego et par ganger.

Takk for tips, det visste jeg faktisk ikke. Av en eller annen grunn har jeg trodd det bare var Outland i Oslo som hadde Lego. Men det er kanskje bare de som har det i løsvekt?

Det stemmer; alle Outland-butikkene har LEGO, men kun Oslo har løsvekt.

Med fare for å bringe tråden off-topic, hvor ofte fornyes utvalget i løsvekthylla?

Har ingen fast frekvens, men håper på hyppigere framover enn til nå.

OK, Jeg lurte på dette selv. Er innom å får tak i blå og lyese grå deler. Men i det siste har det vært lite grå deler.