trenger litt inspirasjon

hei, jeg har bygd et helikopter i ldd som jeg planla å bygge senere, men etter en kjapp test av ide’en min så ser jeg at det ikke går. planen var at sidedørene skulle kunne sklies tilbake i et spor istedet for den vanlige metoden hvor de brettes oppover. men skinneplannen min feilet så nå er jeg tom for fungerende planer. noen som har en ide?

Hva er det eksakt som ikke fungerer?
Mangler du en halv platehøyde kanskje for å få det til å gå opp? Har du testet dette IRB (In Real Bricks - altså med virkelige klosser)?
Jeg sitter på jobb nå og har ingen brikker for hånden og teste med…

Jeg vet jo at det finnes egne dører som kommer blant annet til tog som er beregnet til å festes på akkurat denne metoden som du viser til. Men det finnes også noen andre skinner som jeg tror vil fungere bedre i ditt tilfelle. Bytt ut skinnen i topp og bunn med denne → bricklink.com/catalogItem.asp?P=30586 og fjern de to skinnene på toppen. Da skal døra kunne passe rett i sporet på den skinnen i topp og bunn. Slik er det gjort på flere sett med hus fra LEGO så det er ikke noen idè jeg kom på nå.

Lykke til :slight_smile:

Et alternativ er Ralph_S sin teknikk for slike skyvedører. Da vil døra sitte flatt med resten av helikopteret når den er lukket, og skli ut og til siden når du åpner den, akkurat som i virkeligheten :wink:
Sjekk guiden hans for det her:
eurobricks.com/forum/index.p … opic=46943

Ralph sitt design på den er enkel og super =)

takk, får prøve det når jeg kommer hjem om ca 2mnd :slight_smile: det virka så enkelt at jeg burde nesten ha tenkt det selv :blush: