Trenger et godt tips :)

Skal lage et “bilde” av et kjent maleri, og har 6x9 studs å gå på (loddrett med 6 i bunn)
Temmelig dårlig oppløsning, mao:P
Så trenger et godt tips til et kjent maleri som er lett gjennkjennelig i oppløsningen 6x9…

Matija wrote:
Ok, godt alternativ, men glemte å si at det må være i "klassisk" stil.. Om det er politisk korrekt å kalle det..

Her på denne rammen:

Daniel wrote:
Ok, godt alternativ, men glemte å si at det må være i "klassisk" stil.. Om det er politisk korrekt å kalle det..
Pøh... nå er du kravstor Wink Jeg synes det bildet ville passet ypperlig, og "alle" kjenner det. Dessuten er det ganske LEGO-friendly! Smile
Matija wrote:
Daniel wrote:
Ok, godt alternativ, men glemte å si at det må være i "klassisk" stil.. Om det er politisk korrekt å kalle det..
Pøh... nå er du kravstor Wink Jeg synes det bildet ville passet ypperlig, og "alle" kjenner det. Dessuten er det ganske LEGO-friendly! Smile
Hehe ja jeg vet:P Kompenserer for det forige spørsmålet mitt:P

Hva skal bildet forestille/hva ser du på bildet?

En overrasket smiley? Men det er da ikke noe “klassisk” kanskje… Wink

Matija wrote:
En overrasket smiley? Men det er da ikke noe "klassisk" kanskje... Wink
Inne på noe... Skal være et hode som gjeiper. På venstre side av huset (retning rådhuset) henger det blandt annet et slik hode. Historien forteller at Jens Bang (Husets byggherre) var Aalborgs rikeste, men ble aldri akseptert blandt fiffen i Aalborg. Så for å "peke nese" mot dem, når de satt i rådhuset, fikk han bygget inn disse hånete ansikter som en del utsmykkingen av huset. På det grunnlaget tenkte jeg det kan være et sebart alternativ til f.eks Mona Lisa:P

Snu orienteringen slik at knoppene peker opp (eller mot en side) i selve bildet, så får du langt mer å gå på.

Tenkte på det først, men falt for den tynne ramma med tiles som rammeverk.
Men kan gjøre det hvis det dukker opp et bilde som passer slik, og ikke minst bedre…

Vanskelig, vanskelig … Men det er jo nettopp slike utfordringer som er artige Smile
Når jeg ser på trappeoppgangen tenker jeg med ett på Scarface, og med tanke på det ville det vært tøft med filmplakaten. Men du er kanskje ute etter en mer gjennomført stil Smile

MatsGull wrote:
Vanskelig, vanskelig ... Men det er jo nettopp slike utfordringer som er artige Smile Når jeg ser på trappeoppgangen tenker jeg med ett på Scarface, og med tanke på det ville det vært tøft med filmplakaten. Men du er kanskje ute etter en mer gjennomført stil Smile
Ja ikkesant! Surprised) Scarface du tenkte på ja... Jeg tenkte på Phantom Of The Opera.. Kanskje lage ei rose ellerno' men ikke helt... Ja, enten et alment kjent malleri, eller dette bizarre bildet som henger der nå... Er jo litt arti med tanke på husets historie oxo Smile

Allerede gjort:

Daniel wrote:
Tenkte på det først, men falt for den tynne ramma med tiles som rammeverk.
Du kan da fortsatt bruke den ramma som er der..
torerik wrote:
Daniel wrote:
Tenkte på det først, men falt for den tynne ramma med tiles som rammeverk.
Du kan da fortsatt bruke den ramma som er der..
Jepp, men ikke like tynn.. Men spiller ingen rolle.. Finner jeg/noen et bilde som passer, bygger jeg det opp uansett vei..

Ferdig bilde (fra Helge’s sets & bricks):

Daniel wrote:
Jepp, men ikke like tynn..
Er den ikke to plater tykk (tre i hjørnene)? I så fall er det jo helt uproblematisk.
MatsGull wrote:
Ferdig bilde (fra Helge's sets & bricks):
Tja... Skulle vel gått ann å lage den gjenkjennelig.. Men ikke et "kjent" bilde:P Storforlangende, i know... Men er ikke det et krav med denne hobbyen da?Razz
torerik wrote:
Daniel wrote:
Jepp, men ikke like tynn..
Er den ikke to plater tykk (tre i hjørnene)? I så fall er det jo helt uproblematisk.
Jepp